خبرگزاری کار ایران

با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال؛

طرح حاشیه کویر مرکزی در استان سمنان اجرا می‌شود

کد خبر : ۱۰۶۸۱۱

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح حاشیه کویر مرکزی در استان سمنان با اعتباری معادل ۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ اجرا می‌شود.

ایلنا - سمنان: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال جاری این طرح در استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در شش شهرستان استان و با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰۰۰ هکتار از حوزه های آبخیز استان برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمد هادی نوچه با اشاره به اینکه امروزه با تغییرات اقلیمی و فعالیت های تشدید کننده انسانی در حوزه های آبخیز تولید و انتقال رسوب به پایین دست حوزه ها مسئله ساز شده و به آسانی قابل مهار نیست، گفت: طرح های آبخیزداری با هدف کنترل فرسایش خاک و کاهش میزان رسوب حمل شده و همچنین کنترل سیل می تواند گام مهمی در حفظ منابع آب و خاک بردارد.
نوچه گفت: طرح حاشیه کویر مرکزی از سال ۱۳۸۹ در ردیف طرحهای عمرانی ملی آبخیزداری قرار گرفت و هدف از اجرای آن را می توان به کاهش خسارات سیل، کاهش رسوب قابل حمل به کویر مرکزی ایران و استحصال آب اشاره نمود.
لازم به ذکر است این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته با جهشی ۱۰ برابری روبرو بوده است که ناشی از توجه مسئولین به استانهای حاشیه کویر مرکزی است تا بتوان جلوی مقادیر زیادی از سیلاب ها و رسوب تولیدی در حوزه های آبخیز را گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات مورد نیاز و سرمایه گذاری در این راه بتوان شاهد افزایش عملیات آبخیزداری و کاهش میزان رسوبات منطقه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز