خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

اجرای 1442 هکتار سامانه آبیاری نوین در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۳۱۹

1442 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین اعم از باغی و زراعی از ابتدای سال جاری تاکنون به سامانه‌های نوین آبیاری نوین مجهز شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز پنجشنبه در نشست هماهنگی سامانه های نوین آبیاری قزوین با اعلام این خبر افزود: این میزان سطح آبیاری در قالب ۵۷ پروژه در باغات و اراضی زراعی اجرا شده است.

وی اظهار داشت: نهضت تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه های آبیاری نوین که با حمایت ویژه دولت انجام می شود، همچنان تداوم خواهد داشت.

این مسئول گفت: همچنین طی این مدت ۲۱۶ پروژه در سطح پنج هزار و ۴۴۴ هکتار با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد در حال اجراست.

خمسه اظهار داشت: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۴۸ هکتار از برنامه های مصوب آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان قزوین به پایان رسیده و ۲ هزارو ۸۵۲ هکتار نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در دست اجرا می باشد.

این مسئول یادآور شد: سهیمه آبیاری نوین سال جاری استان بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی پنج هزار و ۵۹۰ هکتار تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: بایک برنامه ریزی درست باید طرح های نیمه تمام سال گذشته در حوزه آبیاری نوین به پایان برسد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز