خبرگزاری کار ایران

شهبازی خبر داد:

29 هزار اشتغال با جذب اعتبارات تبصره 18 در البرز ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۰۹۴

استاتدار البرز گفت: طی هم افزایی و تعامل بین مسئولان استان رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتر البرز در مراحل پایانی است.

به گزارش ایلنا، شهبازی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که عصر روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات موثر و مفیدی در خصوص سند توسعه استان صورت گرفت، افزود: امسال اعتبارات استان با رویکرد محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار توزیع شد و اولویت بعدی نیز تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای 90 درصد پیشرفت است.

وی ادامه داد: طی هم افزایی و انسجامی که در البرز وجود دارد رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتر برای البرز اکنون در مراحل پایانی قرار دارد که با تحقق این امر تحول بزرگی در اقتصاد استان رقم می خورد.

شهبازی با اشاره به سفر یک روزه معاون اول رییس جمهور به استان، گفت: 20 مطالبه استان از معاون رئیس جمهور بعنوان فرمانده اقتصاد مقاومتی کشور به صورت کارشناسی شده، ارائه شد و در کمتر از 2 روز مهمترین مطالبه مردم البرز مبنی بر آغاز پروازهای مسافربری فرودگاه پیام با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و طی تعامل وزیر راه و شهرسازی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور معاون اول رئیس جمهور در استان در جلسه هیات دولت به ریاست رییس جمهور مصوب شد.

وی افزود: یکی دیگر از مطالبات مهم استان انتقال پرونده مالیاتی شرکت های مستقر در استان از پایتخت به البرز برای بهره مندی از مالیات و ارزش افزوده آنها است.

شهبازی افزود: امید است روند ارجاع مطالبات استان به دولت، تداوم یافته و در انتخابات پیش رو نیز شاهد شور و نشاط مردم با حضور در پای صندوق های رای باشیم و بتوانیم بستر لازم را برای انتخابی اصلح از سوی مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به اسناد خزانه بند "ب" عنوان کرد: بیش از 90 میلیارد تومان از این اعتبارات معطل مانده و در حال برگشت و خروج از استان بود که طی مذاکرات صورت گرفته ضرب الاجلی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تا تاریخ 31 شهریور تعیین شد که ضرورت دارد دستگاه های اجرایی برای جذب و بهره برداری از این اعتبارات نهایت تلاش خود را داشته باشند تا در مسیر عمران و آبادانی استان صرف شود.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار در تاریخ البرز اعتبارات عمرانی این استان 15 درصد افزایش یافته و در زمره 3 استان اول کشور قرار گرفت، افزود: توفیق یافتیم که نگاه مسئولان ملی را به زیرساخت های ضعیف استان نوپای البرز جذب کنیم و رشد بی سابقه اعتبارات عمرانی استان رقم خورد.

شهبازی خاطرنشان کرد: اعتبارات تبصره 18 برای البرز بسیار حائز اهمیت است چراکه بواسطه جذب این اعتبارات استان موظف به ایجاد 29 هزار شغل شده بنابراین از معاون اول رییس جمهور تسریع در روند این اعتبارات درخواست شد.

وی با قدردانی از اقدامات مدیران دستگاه های اجرایی و اهتمام تیم اقتصادی استان، گفت: ساماندهی لکه های صنعتی برای بهره مندی واحدهای مستقر از تسهیلات و امکانات توسعه ای روند خوبی را طی می کند و پس از تصویب ناحیه صنعتی ماهدشت بزودی شاهد تبدیل لکه صنعتی داشلیجه به ناحیه صنعتی خواهیم بود و در مرحله بعدی نیز این امر را برای لکه صنعتی مرغک در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: با مشارکت و تلاش های صورت گرفته عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی البرز آغاز شد و ایجاد نمایشگاه بین المللی دائمی البرز نیز تعیین تکلیف شد که برای تسریع در بهره برداری از آن همچنان همراه خواهیم بود.

شهبازی گفت: در اعتبارات هزینه به تبع از شرایط کل کشور دچار مشکل هستیم که ستاد صرفه جویی برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت ها و اعتبارات موجود تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز