خبرگزاری کار ایران

شماره یک‌های ماندگار

شاخص‌ترین دروازه‌بان‌های تاریخ لیگ برتر؛ از رحمتی تا بیرانوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۷۶۹

مهدی رحمتی و رحمان احمدی تنها دروزاه‌بانهایی هستند که بیش از 100 کلین داشته‌اند

به گزارش ایلنا،در تاریخ لیگ برتر بیش از 150 دروازه‌بان از دروازه تیم‌ها حفاظت کرده‌اند برخی از این دروازه‌بان‌ها در توفیق تیم‌ها نقش به سزایی داشته‌اند و بعضی دیگر در ناکامی مقصر بوده‌اند. در آستانه شروع نوزدهمین دوره لیگ برتر دروازه‌بانهای شاخص این مسابقات مرور شده است.

پرافتخارترین دروازه‌بان‌ها

مهدی رحمتی و رحمان احمدی با 4 قهرمانی 2 دروازه‌بان پرافتخار تاریخ لیگ برتر هستند. مهدی رحمتی 2 بار با سپاهان و 2 بار با استقلال فاتح مسابقات شد. رحمان احمدی نیز 3 بار با سپاهان و یک نوبت با سایپا قهرمان لیگ شده است. رحمتی و احمدی در قهرمانی لیگ نهم با سپاهان با هم تیمی بودند.

پس از این 2 گلر، علیرضا بیرانوند قرار دارد که 3 بار پیاپی قهرمان لیگ شد البته در این افتخار بوژیدار رادوشویچ با بیرانوند شریک است و 3 قهرمانی لیگ را تجربه کرده است.

رکوردداران بیشترین تعداد و درصد کلین‌شیت

مهدی رحمتی و رحمان احمدی تنها دروزاه‌بانهایی هستند که بیش از 100 کلین داشته‌اند. مهدی رحمتی که تنها گلری است که در تمامی ادوار لیگ حضور داشته و نزدیک به 180 کلین‌شیت ثبت کرده است و فاصله زیادی با نفر دوم رحمان احمدی دارد که 102 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. در رتبه سوم علیرضا بیرانوند قرار دارد که 80 بار کلین‌شیت کرده است.

بیرانوند در بین دروازه‌بان‌هایی که بیش از 30 بازی انجام داده‌اند با کلین‌شیت در 55 درصد بازی‌ها رکورددار است. پس از او نیلسون کوریا سنگربان برزیلی سابق پرسپولیس قرار دارد که در 49 درصد بازیها دروازه خود را بسته نگه داشت. حامد فلاح‌زاده با کلین‌شیت در 45 درصد بازی‌ها در جایگاه سوم است.

رکوردداران کم‌ترین درصد کلین‌شیت و بیشترین متوسط گل‌خورده

حمید نشاط‌‌جو دروازه‌بان تیم پرستاره استیل‌آذین بود و تنها در 12 درصد بازی‌ها موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد که بدترین آمار تاریخ لیگ برتر است. پس از او ایگور ننزیچ سنگربان راه‌آهن قرار دارد که در 13 درصد مسابقات کلین‌شیت کرد. محمد ناصری با کلین‌شیت در 14 درصد دیدارها سوم است.

فابیو کاروالیو دروازه‌بان برزیلی تیم‌های پیکان و استقلال خوزستان در لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم به طور میانگین در هر بازی 1.72 گل دریافت کرد و از این نظر ضعیف‌ترین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر است.

رکوردداران بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه

سید حسین حسینی دروازه‌بان استقلال موفق شد که در لیگ هفدهم با 857 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه خود رکورددار تاریخ لیگ برتر شود. علیرضا بیرانود در همان دوره از لیگ 721 دقیقه گل نخورد و رکورد قبلی که متعلق به آرمناک پطروسیان با 704 دقیقه گل نخوردن بود بهبود داد.

گلزن‌ترین دروازه‌بان‌ها

هرچند که وظیفه اصلی دروازه‌بان‌ها گل نخوردن است و نه گل زدن ولی در تاریخ لیگ برتر دروازه‌بان‌هایی بودند که در باز کردن دروازه حریف تاثیرگذار بوده‌اند. ابراهیم میرزاپور و سوشا مکانی تنها دروازه‌بانهایی هستند که در لیگ برتر گل‌زنی کرده‌اند. هرچند که در 12 دوره گذشته دروازه‌بانی موفق به گلزنی نشده است ولی فرناندو دخسوس با 2 پاس گل و تاثیرگذاری در کسب یک پنالتی، از جمله تاثیرگذارترین دروازه‌بانها در امور هجومی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز