خبرگزاری کار ایران

جمالی در گفت‌وگو با ایلنا:

شکایت شورای عالی امنیت ملی از فلاحت پیشه و حضرتی رد شد/ صحبت‌های نمایندگان برخلاف وظیف‌شان نبود

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۷۶

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: شکایت شورای عالی امنیت ملی از فلاحت‌پیشه و حضرتی رد شد.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز هیأت رفتار بر نمایندگان گفت: امروز ابتدا آقای الیاس حضرتی در جلسه حضور پیدا کرد تا درباره شکایت مطرح شده از ایشان توضیح دهد. شکایت ناظر بر این بود که مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا ممنوع است که آقای حضرتی در صحبت‌هایش خلاف این موضوع را بیان کرده است. آقای حضرتی این توضیح را داد که منظورش مذاکره با مقام‌های آمریکا و شخص ترامپ نبوده و همان طور که در دوران دفاع مقدس گروه‌هایی را برای تبیین نظرات جمهوری اسلامی می‌فرستادیم، پیشنهاد دادم اکنون نیز برای کمک به دیپلماسی و وزارت امور خارجه این کار صورت گیرد.

وی ادامه داد: در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی صحبت‌های آقای حضرتی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

این نماینده نزدیک به اعتدال‌گرایان در ادامه درباره اظهارات فلاحت‌پیشه نیز گفت: بعد از آقای حضرتی، آقای فلاحت پیشه در هیات حضور پیدا کرد،  همان شکایتی که از آقای حضرتی شده بود از آقای فلاحت پیشه هم مطرح بود. پاسخ‌های فلاحت‌پیشه این بود که نظرش مذاکره نبوده بلکه از آن جا که آمریکا و برخی طرف‌های منطقه‌ای تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن می‌زنند، پیشنهاد ایجاد کاهش تنش را داده است که این به معنای مقابله با سیاست‌های اعلامی نیست.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در نهایت هیات نظارت صحبت‌های آقای فلاحت پیشه را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که دادستانی مستقلا به عنوان مدعی‌العموم از فلاحت‌پیشه و حضرتی شکایت کند یا خیر، بیان کرد: دادستانی می‌تواند این کار را انجام دهد ولی عرف بر این است که اگر هیات نظارت اظهارات نمایندگان را در راستای ایفای وظایف نمایندگی دانست، دیگر شکایتی در دستگاه قضایی صورت نمی‌گیرد ولی در زمان ریاست آقای آملی لاریجانی بر این هیات، او این تفسیر را قبول نداشت و مصونیتی برای نمایندگان قائل نبود بنابراین دقیقا نمی‌توان گفت شکایت در دستگاه قضایی صورت می‌گیرد یا خیر.

جمالی درباره دیگر موضوع بررسی شده در این هیات نیز گفت: موضوع بعدی بررسی شکایت آقای بیگدلی از آقای عزیزی بود. شکایت ناظر بر این است که توهین در کمیسیون اجتماعی از طرف آقای عزیزی به آقای بیگدلی شده است. ما در این جلسه صحبت‌های آقای عزیزی را شنیدیم و در نهایت مقرر شد که هیات نظارت برای اظهارنظر قطعی فایل صوتی مذاکرات یکشنبه ۳۰ تیر کمیسیون اجتماعی را بررسی کند و بعد اظهارنظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز