خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری 313 سارق اولی در طرح رعد

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۰۳

رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری 621 نفر از سارقان و مالخران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در حاشیه بیست و هفتمین مرحله از طرح رعد در جمع خبرنگاران گفت: بیست و هفتمین مرحله طرح رعد با هماهنگی و تلاش همه جانبه ماموران کلانتری‌های سطح تهران و پلیس پیشگیری اجرا شد.

وی ادامه داد: ‌در این طرح با اجرای 322 حکم قضائی ماموران پلیس موفق شدند 621 نفر از سارقان و مالخران را دستگیر کنند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این مرحله 208 دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و ضبط شده است تصریح کرد: در بیست و هفتمین مرحله از طرح رعد 107 خودرو و 101 موتورسیکلت سرقتی شناسایی و ضبط شده است همچنین بالغ بر 43 هزار مورد از اموال مردم که توسط سارقان به سرقت رفته بود کشف شده است.

وی با اشاره به یکی از سرقت‌های شناسایی شده در طرح رعد 27 ادامه داد: در یک مورد از این سرقت‌های شناسایی شده سه هزار دستگاه گوشی موبایل که تمام اجزای گوشی‌ها قطعه قطعه و جدا شده بود شناسایی و کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه در طرح رعد 27 ، 958 فقره پرونده برای مالخران، سارقان منازل، سارقان خودرو، سارقان به عنف تشکیل شده است خاطرنشان کرد: در این مرحله 22 باند سرقت شناسایی و منهدم شده و در این طرح موفق شدیم 64 درصد پرونده‌های تشکیل شده را به سرانجام برسانیم. همچنین 87 درصد افرادی که اموالشان به سرقت رفته بود در این طرح شناسایی و مقدمات بازگردانی اموال به این افراد در حال انجام است.

به گفته رئیس پلیس پایتخت ارزش ریالی اموال مسروقه 10 میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد شده است.

سردار رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: از 621 تن سارق دستگیر شده در طرح 27 رعد، 308 نفر دارای تعدد سابقه و 313 نفر نیز فاقد سابقه و سارق اولی هستند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص فعالیت‌های پلیس در حوزه مواد مخدر در طرح رعد 27 تصریح کرد: در حوزه مواد مخدر نیز پاکسازی تمام نقاط تهران در دستور کار نیروهای پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها قرار گرفته است و 38 کیلو انواع مواد مخدر در این طرح کشف و ضبط و 240 تن خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر و همچنین پنج باند خرده‌فروشی مواد نیز منهدم شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در خصوص کالاهای قاچاق در طرح 27 تصریح کرد: با انهدام دو باند و دستگیری 35 نفر از قاچاقچیان کالا موفق شدیم 50 فقره پرونده برای این قاچاقچیان تشکیل و بیش از 674 هزار انواع کالای قاچاق از این باندها کشف و ضبط شده است.

به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ اررزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در طرح رعد چهار میلیارد و 420 میلیون تومان بوده است.

سردار رحیمی تصریح کرد‌: در این طرح چهار قبضه سلاح گرم، 17 قبضه سلاح سرد و 328 قطعه انواع مهمات جنگی کشف و ضبط شده است.

وی درباره قرارگاه جهادی ویژه مبارزه با سرقت نیز گفت: قرارگاه جهادی ویژه مبارزه با سرقت تشکیل شده و از تمامی پلیس‌های تخصصی در این قرارگاه حضور دارند همچنین از قضات دادسرای تهران نیز در این جلسات حاضر می‌شوند یکی از نتایج این قرارگاه تصمیمات بسیار خوبی بوده است که با حضور پلیس و مسئولان قوه قضائیه برای مجرمان زیر 18 سال و سارقانی که دارای تعدد جرم هستند اتخاذ شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره گوشی‌قاپی گفت: مبارزه با گوشی‌قاپی با جدیت در دستور کار پلیس قرار گرفته اما متاسفانه باید بگویم که در چهار ماهه ابتدایی سال جاری با افزایش 5 درصدی وقوع موبایل‌قاپی و گوشی‌قاپی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: رونق گوشی‌قاپی از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است در حال حاضر نیز ما کشفیات‌مان را در این خصوص 25 درصد نسبت به گذشته افزایش داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز