خبرگزاری کار ایران

عفو بین الملل در نامه‌ای به ملک سلمان:

«سلمان العوده» را فورا آزاد کن!

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۲۹۲

سازمان عفو بین‌الملل در نامه به پادشاه عربستان خواستار آزادی فوری مبلغ سعودی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خلیج آنلاین، سازمان عفو بین‌الملل یک روز پس از اعلام تأخیر محاکمه «سلمان العوده» مبلغ سعودی به چند ماه دیگر، در نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان خواستار آزادی سریع وی شد.

این سازمان در نامه‌ای به ملک سلمان در شبکه توئیتر نوشته است: «سراسر جهان منتظر نتیجه پرونده سلمان العوده است». 

در ادامه این نامه آمده است: «در کشوری که ادعا می‌کند صاحب چشم‌اندازی اصلاح گرا به نام ۲۰۳۰ است،‌ نباید برای اعدام جایی وجود داشته باشد، شیخ سلمان را فورا آزاد کنید».

به گفته «عبدالله» پسر العوده مقام‌های سعودی یکشنبه گذشته جلسه محاکمه پدرش را که از سال ۲۰۱۷ در حبس به سر می‌برد، برای چند ماه به تأخیر انداختند. 

سازمان عفو بین الملل جمعه گذشته نیز با انتشار توئیتی نسبت به احتمال صدور حکم اعدام علیه العوده اظهار نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شده بود. 

پسر سلمان العوده پیش از این، اتهام‌های وارد شده علیه پدرش را بسیار سطحی و عجیب توصیف کرده و گفته بود: «نخستین اتهام پدرم، فساد فی الارض و تغییر رژیم سلطنتی است، چرا که او در سال ۲۰۱۱ خواستار قانون اساسی و حفظ حقوق اقلیت‌ها شده بود. اتهام عجیب دیگر او کوتاهی در دعا برای پادشاه است،‌ آیا این اتهام است؟ و همچنین اتهام‌های دیگری چون در اختیار داشتن کتاب‌های ممنوعه». 

بر اساس این گزارش، مقا‌م‌‌های سعودی در سال ۲۰۱۷ مبلغان برجسته و فعالان سیاسی در این کشور را که «سلمان العوده» و «عوض القرنی» و «علی العمری» از مشاهیر آنها هستند، بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز