خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی بیشتر برای تحقق عدالت جنسیتی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۹۸

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری تاکید کرد که باید برای تحقق عدالت جنسیتی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: دستیابی زنان به اشتغال به معنای بیکار شدن مردان یا از هم گسیخته‌شدن خانواده نیست. باید با برنامه ریزی‌های درست، فرصت‌های اشتغال برای زنان ایجاد شود.  در سطح ملی، برنامه ریزی هایی برای توسعه انجام شده است اما در عمل به علت های مختلف دسترسی زنان به برخی از خدمات ناچیز بوده یا اصلا امکان پذیر نبوده است.

وی افزود: وقتی گفته می‌شود دوسوم کودکان بازمانده از تحصیل دختران هستند این نشان می‌دهد که برخی نگاه‌ها و فرهنگ‌ها سبب شده تا دستیابی بانوان به برخی خدمات به دشواری و سختی میسر شود.

ابتکار با اشاره به بیکاری بالای بانوان دانش آموخته دانشگاهی و پایین بودن سرانه فضای ورزشی برای بانوان گفت: کم تحرکی یکی از مشکلات شهرنشینی است که دامن گیر شده، اما در این میان، برای زنان بیشتر سبب مشکل و بیماری شده است.

وی با تاکید بر توجه به سبک زندگی از دوران کودکی گفت: پارسال متوجه شدم درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی محدود شده و از آن شوکه شدم البته با پیگیری‌های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش، آموزش درس تربیت بدنی برای ۶۷ هزار آموزگار دوره ابتدایی در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به ابلاغ سند شاخص‌های عدالت جنسیتی گفت: پارسال کلیات این سند ابلاغ و شاخص‌های عدالت در بخش‌های مختلف برای بانوان به استان ها ابلاغ شده است و از استانداران انتظار می رود در این زمینه پیگیر باشند.

وی با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در خراسان شمالی گفت: خوشبختانه تمام اعضا در این نشست به این سند رای دارند و تلاش داریم تا برای آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌های قشر بانوان استان برنامه داشته باشیم  و به سمت تحقق عدالت جنسیتی پیش برویم. همه باید برای اجرایی شدن این سند تلاش داشته باشند و بخش خصوصی هم باید در این زمینه وارد شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم حضور زنان در مدیریت‌ها و با بیان اینکه اکنون ۴۱ درصد از کارمندان دولت را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: براساس رویکرد دولت، باید تا پایان دولت دوزادهم ۳۰ درصد از مناصب در اختیار بانوان باشد که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

همچنین طرح بانوی آب، بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و طرح‌های اشتغال بانوان در شیروان و فاروج از برنامه‌های سفر یکروزه معصومه ابتکار به استان خراسان شمالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز