خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان:

کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود/ تشکیل کارگروه مقابله با سیلاب در مردادماه سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۰۹۱

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: نمی‌شود بدون برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق، منابع مالی و کمک‌ها را توزیع کرد. کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع گردد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، کیامرث حاجی زاده پیش از ظهر امروز، دوشنبه ۷ مردادماه در جلسه برآورد خسارت زلزله مسجدسلیمان اظهار کرد: این استان ۳ سال است که در بحران مدیریت می شود.

وی افزود: از برخی افراد شنیده می‌شود که می‌گویند مدیریتی بر بحران‌های خوزستان وجود ندارد. باید به این افراد گفت که اگر مدیریتی در بحران نبود پس سیل بی‌سابقه‌ای که خوزستان را فرا گرفت چگونه کنترل شد؟.

حاجی زاده تصریح کرد: وظیفه ستاد بحران اعلام هشدار، اخطار و نظارت است، اما در سیل اخیر ستاد بحران خوزستان فعالیت اجرایی نیز انجام داد که یک وظیفه انسانی بود.

وی بیان کرد: کارگروه مقابله با سیلاب در مردادماه برای پیشگیری از وقوع سیل زمستان پیش رو برگزار و هشدارهای لازم به دستگاه های متولی داده شده است.

حاجی‌زاده درباره زلزله مسجدسلیمان عنوان کرد: نباید مسئله رسیدگی به آسیب‌های زلزله را با موضوع محرومیت منطقه به‌ اشتباه گرفت؛ چراکه این دو با یکدیگر متفاوت بوده و دستورالعمل‌های متفاوتی برای آن‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: البته وظیفه دستگاه‌های دولتی است که به مسجدسلیمان به‌عنوان شهری که صدها سال به کشور خدمت کرده است خدمات‌رسانی کنند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت‌های عمرانی و زیرساختها در مناطق محروم، یادآور شد: در این دولت و با حضور استاندار خوزستان طی چند سال اخیر جهش خوبی در بخش محرومیت‌زدایی با صرف هزاران میلیارد اعتبار آغاز شده، اما به سبب محرومیت زیاد مناطق این مبالغ به چشم نمی‌آید.

حاجی‌زاده با انتقاد از طولانی شدن مدت ارزیابی خسارت زلزله مسجدسلیمان، تأکید کرد: نمی‌شود بدون برنامه‌ریزی و ارزیابی دقیق، منابع مالی و کمک‌ها را توزیع کرد. کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: فرماندار مسجدسلیمان باید برای کار میدانی که نیازمند درگیری و جدل است شخصی را مشخص کند تا با حضور در مناطق آسیب‌دیده از زلزله کار ارزیابی خسارت‌ها را سریع‌تر به پایان برساند.

وی دستور داد تا کمیته ارزیابی و بازسازی زلزله مسجدسلیمان با حضور تعدادی از مدیران استانی در شهرستان مسجدسلیمان تشکیل‌ و حداکثر تا پایان هفته گزارش نهایی میزان خسارت به اماکن و زیرساخت‌ها ارائه شود.
 
حاجی زاده از رایزنی با معاون عمرانی وزیر کشور برای اختصاص ماشین‌آلات به روستاهای محروم استان خبر داد و افزود: در رایزنی صورت گرفته با معاون عمرانی وزیر کشور توانستیم موافقت اختصاص ماشین‌آلات راه و شهرسازی به شهرداری‌های گلگیر، گوریه، دهدز و مسجدسلیمان را دریافت کنیم.

کمک‌های دولتی و مردمی باید به‌صورت متوازن و عادلانه توزیع شود/ تشکیل کارگروه مقابله با سیلاب در مردادماه سال جاری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز