خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان:

روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند/ لزوم به کارگیری نیروهای توانمند در روابط عمومی ها

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۵۸

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت: روابط عمومی نباید فقط جزئی از چارت دستگاه اجرایی تلقی شود و باید سخنگوی مشکلات مردم و انتقال دهنده خواسته های آنان به مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه 19 تیرماه در اختتامیه جشنواره روابط عمومی های برتر خوزستان، اظهار داشت: روابط عمومی شامل دو مقوله است. یک بخش مقوله برنامه ریزی و آکادمیک است و یک بخش هم کار عملیاتی برای ایجاد تحول در بخش های مختلف است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد، افزود: امروز مسئولان و کسانی که توانسته اند ارتباط بهتری با توده های مختلف داشته باشند موفق تر بوده اند. در گذشته از جمله در دوران دفاع مقدس هم نمونه هایی بوده که موضوع روابط عمومی و تبلیغات کارکرد مؤثری داشته است. 

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خاطرنشان کرد: روابط عمومی نباید فقط جزئی از چارت دستگاه اجرایی تلقی شود و باید سخنگوی مشکلات مردم و انتقال دهنده خواسته های آنان به مسئولان باشد.

وی ادامه داد: روابط عمومی ها نباید نقش مجیزگویی مدیران را داشته باشند، چرا که موجب پنهان ماندن مشکلات از دید مسئولان می شود.

حاجی زاده تاکید کرد: باید نیروهای توانمند در روابط عمومی به کار گرفته شود تا این بخش بیش از پیش ارتقاء یابد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یادآور شد: در کنار روابط عمومی ها رسانه ها هستند که در اطلاع رسانی و اگاهی بخشی خدمت می کنند.

حاجی زاده اظهار داشت: در سه سال اخیر استان در بحران های مختلف اداره می شود و اگر قرار به ارزیابی عملکرد باشد باید بر اساس شرایط بحران نمره داده شود نه براساس عادی.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری عنوان کرد: یکی از دلایل مهم که تلفات انسانی در بحران سیل نداشتیم نقش اطلاع رسانی روابط عمومی ها و رسانه ها بود که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

حاجی زاده یادآور شد: زمانی با بروز پدیده گرد و خاک مشکلات تنفسی پس از باران شیوع بسیاری داشت که عمده آن با منشا گرده افشانی درخت کنوکارپوش معرفی میشد، اما این موضوع فقط یکی از مولفه های آلودگی بود. در سال 95 و در جریان بحران خاموشی اسفند ماه این سال با پای کار آمدن مسوولان اقدامات خوبی برای کنترل این پدیده شده و همچنین نقش رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم برای رعایت نکات ایمنی موجب شده که آمار مشکلات تنفسی به میزان چشمگیری کاهش یابد. 

وی ادامه داد: در خشکسالی نیز با همراهی رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب توانستیم با این ابربحران که در 50 سال اخیر بی سابقه بود با کم‌ترین خسارات عبور کنیم.

حاجی زاده تصریح کرد: در بحران آتش سوزی ها نیز در سال 96 پنجاه درصد آتش سوزی ها در مراتع جنگل ها و یا تاسیسات صنعتی و نفتی در خوزستان رخ داد، اما در سال 97 با بهبود شرایط اقلیمی و همچنین آگاهی بخشی ها و کار مداوم آمار آتش سوزی ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری توضیح داد: در سیلابی که با این وسعت از آذرماه تا خرداد شش ماه مسقیم استان با آن درگیر بوده است و بیش از 42 میلیارد متر مکعب آب وارد خوزستان می شود، اینجاست که نقش روابط عمومی ها و رسانه ها بیش از پیش اهمیت پیدا می کند و این آگاهی بخشی موجب شد اولویت اول ما که حفظ جان شهروندان بود به خوبی محقق شد. 

وی تصریح کرد: در زلزله اخیر در مسجد سلیمان نیز حدود سی ساعت در محل حاضر بودیم و 135 نفر مصدوم داشتیم و با تمهیدات صورت گرفته شرایط به خوبی مدیریت شد و از میان مصدومان تنها ده نفر نیاز به بستری شدن داشتند و خوشبختانه تلفات انسانی نداشتیم البته حدود 3 هزار واحد مسکونی خسارت دید.

وی در پایان گفت: باید سعی کنیم جایگاه و حرمت قلم نگه داشته شود. متاسفانه افرادی هستند که شأن و جایگاه قلم را به کار تجارتی حقیر تنزل داده اند و لازم است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز