خبرگزاری کار ایران

ستاد حج و زیارت اعلام کرد:

استقرار 53 هزار زایر ایرانی در مکه مکرمه

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۸۳

ستاد حج و زیارت در مکه مکرمه از استقرار 52 هزار و 671 زایر ایرانی تا روز شنبه – پنجم مرداد- در این شهر مقدس برای انجام مناسک حج تمتع خبر داد.

به گزارش ایلنا، این ستاد در گزارشی اعلام کرد: از ۲۲ تیرماه که نخستین کاروان‌های حجاج ایرانی وارد این شهر مقدس شدند، تا امروز تعداد ۳۶۸ کاروان با مجموع ۵۲ هزار و ۶۷۱ زایر در هتل‌های سطح شهر مکه سکنی گزیده‌اند.

طبق گزارش ستاد مذکور، از این تعداد، ۳۳ کاروان با ۴ هزار و ۵۶۳ زائر کسانی هستند که تا پایان امروز شنبه از شهرهای مدینه و جده به مکه می رسند.

در گزارش ستاد مکه آمده است: ۲۰۶ کاروان با ۲۹  هزار و ۴۰ نفر زایرانی هستند که پس از شش روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در بقیع برای انجام مناسک حج تمتع وارد سرزمین وحی شده اند و ۱۶۲ کاروان با ۲۳ هزار و ۶۳۱ نفر هم بطور مستقیم از جده به مکه آمده اند.

به زائران گروه نخست، «حجاج مدینه قبل» و به گروه دوم، «مدینه بعد» می‌گویند.

تمامی حجاج ایرانی تا ۱۴ مرداد در ۸۰ هتل پیش بینی شده برای آنان در مناطق مختلف شهر مکه مستقر خواهند شد.

 بنا به اعلام رییس سازمان حج و زیارت، تا پایان روز گذشته – جمعه- تعداد ۶۰ هزار و ۶۲۳ نفر اعم از زائران و کارگزاران حج از ایران به عربستان انتقال یافته اند.

علیرضا رشیدیان گفت که تا روز پنجشنبه- ۳ مرداد- تعداد ۸۵ هزار و ۷۴۳ روادید از سوی عربستان  برای حاجیان ایرانی صادر شده است که این رقم معادل ۹۶/۸ درصد کل ویزاهای حج است.

انتقال تمامی حجاج و کارگزاران حج ایران در سال جاری توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز