خبرگزاری کار ایران

از ۱۶ تیرماه تاکنون رخ داد؛

مراجعه ۷۵۰۰ زائر ایرانی به سه درمانگاه در مدینه

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۴۲

ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه از مراجعه ۷۵۰۰ زائر ایرانی از ۱۶ تیرماه تاکنون به سه درمانگاه و یک مطب پزشک خبر داد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه آمده است: از این تعداد حدود ۱۷۰۰ نفر به درمانگاه تخصصی و بقیه به درمانگاه عمومی مراجعه کردند.

به گفته مسئولان این ستاد، اغلب مراجعات به دلیل دردهای عضلانی، آلرژی و سرماخوردگی بوده و خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی گزارش نشده است. در طول حج ۹۸ سه درمانگاه در هتل های راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه و یک مطب در هتل بهاءالدین در ضلع شمالی حرم نبوی، فعال خواهد بود. بخش‌های مختلف درمانگاه های مستقر در این سه هتل به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به زائران ایرانی هستند و در درمانگاه ها سرم تراپی و تزریقات نیز انجام می شود.

در این اطلاعیه تعداد افرادی که تاکنون برای دریافت برخی خدمات به مراکز درمانی سعودی معرفی شدند، ۴۳ نفر ذکر شده و آمده به جز یک بیمار همه این افراد به کاروان‌های خود بازگشتند. یادآور می شود بیمارانی که نیاز به خدمات درمانی و مراقبت های بیمارستانی داشته باشند، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان، برای رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه منتقل می شوند و پزشک اعزام (آشنا به زبان عربی) برای هماهنگی با مراکز درمانی کشور میزبان پیش بینی شده است. خدمات پزشکی به زائران ایرانی قرار است تا آخرین روز حضور آنها در مدینه ادامه یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز