خبرگزاری کار ایران

مرداد، ماه تدوین برنامه اجرایی سند تحول در 750 منطقه آموزش‌وپرورش کشور

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۸۴۲

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول از آغاز تدوین برنامه سال 98 مستند به برنامه اجرائی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه در مناطق و شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا مددی در جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و مناطق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه وزارت آموزش‌وپرورش در سال 1398 بر مبنای برنامه اجرائی سند تحول در طول برنامه ششم توسعه تدوین و در فروردین‌ماه به استان‌ها ابلاغ‌شده است.

وی افزود: برنامه سال 98 در سطوح ستاد تا مدرسه ذیل برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحول تدوین و فهرست برنامه‌ها بر اساس حوزه‌های تخصصی با تنظیم چارچوب تفصیلی بوده و همچنین برش کمی (استانی/ منطقه‌ای) برنامه نیز مشخص‌شده است که مبنای و ملاک تمام ارزیابی‌های کمی و کیفی آموزش‌وپرورش است.

مشاور وزیر با اعلام تدوین و ابلاغ برنامه در سطح تمامی استان‌ها تا پایان تیرماه گذشته، خاطرنشان کرد: همکاران در استان‌ها با محوریت شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و کارگروه‌های شش‌گانه زیر نظام‌ها نسبت به تدوین و ابلاغ برنامه استان بر اساس برنامه ابلاغی ستاد و مقتضیات و نیازهای منطقه‌ای و استانی اقدام کرده‌اند.

مددی با اشاره به نقش و موقعیت تأثیرگذار مناطق و شهرستان‌ها در نظام تعلیم‌وتربیت و روند اجرای برنامه، اظهار کرد: راه پیشرفت و توسعه کشور از آموزش‌وپرورش می‌گذرد و خط مقدم عملیات اجرایی در آموزش‌وپرورش منطقه است، منطقه شریان حیاتی نظام تعلیم‌وتربیت و نقطه اتصال ستاد و استان به مدرسه و نقطه ثقل نظام اجرایی برنامه است و بیشترین اهمیت را در اجرای برنامه‌های ابلاغی خواهد داشت. بنابراین تدوین برنامه در منطقه حائز اهمیت بوده و این مهم ‌اکنون در سطح 750 منطقه آموزشی با 3 رویکرد محوری؛ همسویی باسیاست‌های بالادستی و برنامه ابلاغی اداره کل استان، مطابقت با مقتضیات منطقه‌ای و محلی و پاسخگو بودن به انتظارات عمومی مدرسه در دوره‌های تحصیلی در حال تدوین است و امیدواریم تا نیمه مردادماه به پایان برسد.

مشاور وزیر در اجرای سند تحول در پایان با تأکید بر همکاری و همراهی همکاران استان‌ها به‌ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول و کارگروه‌های شش‌گانه سند تحول استان‌ها در تدوین برنامه مناطق، افزود: سند تحول بنیادین یک شاخص عالی برای راستی آزمایی حرکت مادر مسیر تعلیم ‌و تربیت صحیح بوده و اجرای دقیق برنامه ابلاغی سال 1398 می‌تواند گامی مؤثری در سیر نیل به اهداف تعریف‌شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز