خبرگزاری کار ایران

فرمانده نظامی آمریکا به تجاوز به یک افسر ارتش متهم شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۷۵۰

یک زن افسر بازنشسته ارتش آمریکا، نامزد پست معاونت ریاست ستاد مشترک ارتش را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «کاترین سبلیتستزر»، افسر بازنشسته آمریکایی، «جان هایتن» نامزد تصدی سمت معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را به تجاوز جنسی متهم کرد. 

سبلیتستزر در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» گفت: «هایتن پس از برگزاری یک همایش دفاعی در ایالت کالیفرنیا در دسامبر ۲۰۱۷ به بهانه صحبت ضروری با او به اتاقش در هتل وارد شد و بدون اجازه به وی تجاوز کرد». 

وی در ادامه توضیح داد که به دلیل ترس و نگرانی نسبت به آینده شغلی خود علیه این ژنرال آمریکایی شکایت نکرده و منتظر بازنشستگی او مانده است. 

یک مقام مسئول وزارت دفاع آمریکا که در جریان تحقیق از هایتن قرار دارد و خواست نامش فاش نشود، گفت: «در جریان تحقیق هیچ ایمیل یا پیام مکتوبی که جرم ژنرال را اثبات کند، وجود ندارد، ‌اما هایتن و سبلیتستزر در تمام شرایطی که این افسر از آنها صحبت می‌کند، ‌با هم بوده‌اند». 

این مقام مسئول گفت: «هایتن که فرمانده استراتژیک نیروهای مسلح آمریکا است، همیشه یک محافظ به همراه داشته و به تبع، تقریبا محال است بدون اینکه کسی وی را مشاهده کند، بتواند دست به چنین کاری بزند». 

هایتن و سبلیتستزر هر دو هفته گذشته در کمیته امور نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا در جلسه تعیین احتمالی هایتن به عنوان معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، دومین سمت عالی ارتش این کشور شهادت خود را ارائه دادند.

گفته می‌شود که هایتن (۶۰) ساله بیش از ۳۰ سال است که در نیروی هوایی ارتش آمریکا از جمله در افغانستان و عراق خدمت کرده و از سپتامبر ۲۰۱۶ فرمانده استراتکام (فرماندهی نیروهای هسته‌ای آمریکا)  بوده است. وی در آوریل گذشته توسط «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا نامزد معاونت ستاد ارتش شده است. 

سبلیتسترز ۵۱ ساله نیز سابقه ۲۸ سال خدمت در ارتش آمریکا را داشته و در عملیات عراق و افغانستان حضور داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز