خبرگزاری کار ایران

مونسان مطرح کرد ؛

عمده سوغات گردشگران خراسان رضوی صنایع دستی است/ هدف گذاری جذب 2 میلیون گردشگر از چین

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۵۵۶

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: زیارت با درمان یا زیارت با تفریح انجام می شود و خوشبختانه گردشگری زیارت به گردشگری ترکیبی تبدیل شده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد علی اصغر مونسان  در حاشیه افتتاح دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی مشهد  درباره برنامه‌های این سازمان برای حمایت از صنایع دستی به عنوان تولیدی که می‌تواند در مقابل تحریم های نفتی به اقتصاد ایران کمک کند، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، صنایع دستی و گردشگر رونق خوبی دارد و ما به دنبال این هستیم که هر دو بخش گردشگری و صنایع دستی در اقتصاد کشور نقش مهم تری را ایفا کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته صنایع دستی حدود 280 میلیون دلار صادرات داشته است و به همین میزان نیز به صورت چمدانی صنایع دستی صادر شده است، هدف گذاری ما این است که صادرات صنایع دستی را به 2 میلیارد دلار نزدیک کنیم که تحقق این امر مقداری به رونق حوزه گردشگری بر می گردد که باید بتوانیم گردشگر خارجی را جذب کنیم تا  آنها  صنایع دستی  ما را به عنوان سوغات با خود به کشورشان ببرند.

مونسان تصریح کرد: در حوزه گردشگری بنا بر آماراعلام شده از سوی بانک مرکزی، سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی(جی دی پی) 11 میلیارد و 800 میلیون دلار معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است، رقبای منطقه ای ما به عنوان مثال سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی کشور ترکیه 4.7 درصد به صورت مستقیم است و هدف گذاری ما نیز این است که خود را به این عدد نزدیک کنیم.

وی تاکید کرد: به حدود 210 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیاز داریم که در حال حاضر180 هزار میلیارد تومان پروژه تاسیسات گردشگری شامل هتل ها ، مجتمع های گردشگری و ... در حال اجرا داریم و گردشگری ما شرایط خوبی دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آمار ورود گردشگر به کشور در سال 96 به میزان 4.7 میلیون نفر بوده که در سال 97 به  7.8 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی درباره دیگر سیاست های جذب گردشگر خارجی اظهار کرد: دنبال بازار های جایگزین برای جذب گردشگرخارجی هستیم ،چین از بازار‌های هدف جذب گردشگر است که خوشبختانه دولت نیز لغو روادید با این کشور را پذیرفته است، چین در سال 2018  نزدیک 150 میلیون گردشگر خروجی داشته است که ما جذب 2 میلیون گردشگر از چین را هدف گذاری کرده ایم.

مونسان با بیان این که در راستای تسهیل ورود گردشگر خارجی لغو روادید با کشور عمان را از دولت درخواست کرده که دولت پذیرفت ، ادامه داد: در 3 ماهه سال گذشته حدود2 هزار و 500 گردشگر از این کشور به ایران وارد شده بودند و با لغو روادید با این کشور در 3 ماهه ابتدای امسال آمار ورود گردشگر از عمان به 12 هزار نفر افزایش یافته است.

مونسان در  درباره ظرفیت تبدیل صنایع دستی خراسان رضوی به سوغات سفر زائران و گردشگران این استان گفت: قطعا همین طوراست و عمده سوغات گردشگران به وِیژه گردشگران خارجی ، تولیدات صنایع دستی است که خراسان رضوی صنایع دستی خوبی دارد و این تعداد گردشگر خارجی که حضور دارند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز