خبرگزاری کار ایران

جلالوندی خبر داد:

تغییر بخشی از جاده قزوین - کلاچای با هدف حفظ منابع آبی نینه رود

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۳۷۹

مدیرکل ارزیابی اثرات زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دلیل اهمیت حفظ منابع آبی نینه رود و برای اینکه چشمه آن آسیب نبیند باید بخشی از مسیر تغییر کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید جلالوندی مدیرکل ارزیابی اثرات زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با مدیران اجرایی طرح جاده قزوین - کلاچای گفت: با نگرش حفظ محیط زیست و رویکرد حفظ گونه‌های جانوری و گیاهی موافقت شد تا کار در این پروژه انجام شود اما اکنون از روستای ویار در کیلومتر 60 به دلیل اهمیت حفظ منابع آبی نینه رود و برای اینکه چشمه آن آسیب نبیند باید بخشی از مسیر تغییر کند.

وی با اشاره به توقف ساخت این طرح به دلیل مشکلات زیست محیطی از چندی قبل تاکنون، افزود: چون در استان گیلان مطالعات انجام نشده بود تاکید شد تا پیش از آغاز دوباره طرح، مطالعات یکپارچه محیط زیستی انجام شود.

این مسئول گفت: عبور مسیر پروژه از مناطق حفاظت شده مشکل ساز است و منطقه ادعایی محیط زیست فعلاً منطقه تیراندازی ممنوع است و برای حفظ حیات وحش و محیط زیست باید اقدام شود.

وی ادامه داد: در 10 کیلومتر از مسیر منطقه الموت نیز مشکل داریم و باید یادآور شد مجوزهای پروژه ملی در سطح کشور صادر می‌شود.

جلالوندی گفت: در گیلان نیز بخشی از جاده از جنگل می‌گذرد که الزاماتی مثل احیا جنگل و تغییر واریانت و مسیر دارد که همه باید ملزم باشیم تا در این خصوص همکاری کنیم.

گفتنی است مدیران استان گیلان که در این نشست حضور داشتند با اشاره به اینکه 70 کیلومتر مسیر در گیلان است، بیان کردند: سال 96 تعریض جاده رحیم آباد به کلاچای انجام شد و 9 کیلومتر مسیر چون در حال ساخت سد است باید ارزیابی شود که ارزیابی زیست محیطی ندارد و مسیر بعد از تونل در محدوده مشکلات زیست محیطی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز