خبرگزاری کار ایران

راهدار به ایلنا خبر داد:

مطالبه ۴۳۰ میلیارد ریالی تأمین اجتماعی نیشابور

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۷۱۸

رئیس تأمین اجتماعی نیشابور گفت: بدهی اجرایی و قطعی سازمان های عمومی و غیر دولتی به تامین اجتماعی نیشابور افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال است.

کوروش راهدار  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در نیشابور، بدون اشاره به نام سازمان های بدهکار افزود: عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی برخی سازمان ها و کارفرمایان باعث ایجاد مشکلاتی در خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان می‌ شود.

راهدار اظهار کرد: اکنون ۶ هزار و ۵۰۴ بازنشسته، ۶۵۰ نفر از کار افتاده و ٣ هزار و ۱۲۱ بازمانده تحت پوشش اداره تأمین اجتماعی نیشابور قرار دارند و طی سه ماهه نخست امسال ۵۵۰ میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه غرامت های دستمزد، ایام بارداری و کمک هزینه ازدواج و حدود ۲۰ میلیارد ریال بیمه بیکاری به هزار و ۵۰ نفر پرداخت شده است، افزود: در این شهرستان هزار و ۷۵۰ کارگاه و ۶ هزار و ۴۷۰ راننده فعال زیر پوشش تأمین اجتماعی هستند اما ٨ هزار و ۲۸ کارگاه فعال پوشش بیمه تأمین اجتماعی ندارند.

رئیس تأمین اجتماعی یادآور شد: از ابتدای امسال درخواست  هزار و ۲۵۰ کارگاه مبنی بر بخشودگی جرایم تأمین اجتماعی و صول شده که از این میزان ۸۰ درصد مشمول بخشیدگی جرایم گشته و ۹۰ درصد جرایمشان حذف شده است.

وی با توجه به تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی چنین بیان کرد: در نیشابور ۵۳ هزار نفر و تعداد بیمه شدگان تبعی ۱۸۶ هزار نفر است که با احتساب مستمری بگیران ۴۵ درصد از جمعیت نیشابور را شامل می شود.

کوروش راهدار با تأکید بر مهمترین‌ مشکلات در خدمت رسانی مطلوب افزود: عدم اطلاع کافی بیمه شدگان از قوانین، خلأ موجود در قوانین بیمه ای و یکپارچه نبودن اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی با ثبت احوال، شهرداری، اداره صنعت و معدن و اصناف است که موجب طولانی شدن روند اداری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز