خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در اطراف تهران / افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر پردیس

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۷۰

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر ساخت ۵۸ هزار واحد از طرح اقدام ملی در شهرهای جدید آغاز شده است و حدود ۱۰۰ هزار پروژه دیگر احصاء شده است و در مراحل مختلف قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهوری از متروی هشتگرد- گلشهر در جمع خبرنگاران گفت: شهر جدید هشتگرد ظرفیت سکونتی بالایی دارد و اگر سیستم حمل و نقلی آن از جمله این مترو راه‌اندازی شود، می‌تواند حتی به بازار مسکن تهران کمک کند.

وی افزود: در حال حاضر برخی از واحدهای تحویل داده شده در هشتگرد خالی مانده‌اند چرا که هنوز سیستم حمل و نقلی برای رفت و آمد ساکنان تسهیل نشده است اما با راه‌اندازی قطار شهری هشتگرد، استقبال برای سکونت در این شهر افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مدت‌زمان سیر متروی هشتگرد به تهران گفت: با قطار اکسپرس مدت‌زمان تردد تا تهران چیزی حدود ۴۵ دقیقه خواهد بود.

وی همچنین درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات می‌شود که ۱۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید است.

وی افزود: مبلغ افزایش سقف مسکن مهر در پردیس ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

طاهرخانی با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید گفت: در حال حاضر ساخت ۵۸ هزار واحد از طرح اقدام ملی در شهرهای جدید آغاز شده است و حدود ۱۰۰ هزار پروژه دیگر احصاء شده است و در مراحل مختلف قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استقبال پیمانکاران و سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه اقدام ملی ساخت و عرضه مسکن قابل توجه بوده است، گفت: شهرهای جدید روند رو به رشدی دارند و امکانات شهری در این مناطق در حال افزایش است.

وی با اشاره به ارزش پروژه متروی هشتگرد- گلشهر گفت: تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است اما قیمت فعلی و به روز پروژه ۳۰۰۰ میلیارد تومان است و برای تکمیل به ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تعداد واحد از طرح ملی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در اطراف تهران و پایتخت خواهد بود، گفت: حدود ۴۰ هزار واحد آن در اطراف پایتخت خواهد بود که قیمت و هزینه تمام شده ساخت این واحدها حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز