خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت واحدهای مسکونی جدید در پردیس با تراکم پایین /مسکن مهر را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۴۱

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه مسکن را از تهدید به فرصت تبدیل می کنیم گفت: به زودی ساخت واحدهای مسکونی جدید در 200 هکتار از شهرجدید پردیس آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب اله طاهرخانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات قطار برقی تهران - پردیس با بیان اینکه سیاست ایجاد شهرهای جدید جزو ثمرات انقلاب اسلامی بوده است، گفت: پس از سه دهه تلاش شاهد به ثمر رسیدن یکی سیاست‌های دولت در حوزه ایجاد شهرهای جدید هستیم.

وی افوزد: یکی از شهرهای جدید که در سال‌های گذشته ایجاد شد، شهر جدید پردیس در مجاورت استان تهران است که اسکان بخش قابل توجهی از جمعیت کلانشهر تهران را پذیرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر با جمعیت 100 هزار نفری در شهر جدید پردیس مواجه هستیم گفت: در حال حاضر 80 هزار واحد مسکونی در این شهر به احداث رسیده که در بخشی از این واحدها جمعیت ساکن شده است و بخشی دیگر از واحدها هم در حال ساخت هستند که به زودی بخشی از جمیعت در آن اسکان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهرهای جدید با بیان اینکه جمعیت شهر جدید پردیس به 400 هزار نفر می‌رسد، گفت: این شهر 400 هزار نفری در مجاورت کلانشهر تهران نیازمند زیرساخت‌های شهری است و توسعه زیرساخت‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم که بدون اتکا به منابع عمومی دولتی این زیرساخت‌ها توسعه پیدا کنند.

طاهرخانی با اشاره  به پروژه مترو تهران فردیس اظهار داشت: در حال حاضر فاز مطالعاتی این پروژه شروع شده است و در آینده نزدیک احداث آن کلنگ زنی خواهد شد. خوشبختانه توانسته‌ایم برای راه‌های دسترسی شهر جدید پردیس یک ردیف بودجه در تبصره 19 دریافت کنیم که این محل هزار میلیارد تومان اعتبار داده می شود که این یک اقدام جدی و مهم برای تامین زیر ساخت های شهر جدید پردیس در بخش راه دسترسی و حمل ونقلی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: یک عقب ماندگی نسبت به ساخت ابنیه و زیرساخت‌ها در فاز 5 و 9 شهر جدید پردیس وجود داشت که قراردادهایی برای جبران این عقب ماندگی منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم این فاصله را به حداقل ممکن برسانیم و واحدهای مسکونی با زیر ساخت‌های مناسب به مردم تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث عرضه و تولید مسکن در شهر جدید پردیس گفت: 200 هکتار از اراضی پردیس در محدوده قانونی برای ساخت و ساز مسکن واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده است که در این پروژه بحث تنوع ساختمان ها را در دستور کار قرار داده ایم و قرار است تراکم در این واحدها کم باشد.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهرهای جدید در قالب تبصره 8 بودجه برای اقدام موثر در جهت تکمیل مسکن مهر پیشنهاداتی ارایه کرده‌ایم که امیدواریم مجلس با این پیشنهادات ما در راستای استفاده از ظرفیت های موجود برای تامین منابع مالی موافقت کند.

طاهرخانی با بیان اینکه سیاست ما این است که مسکن مهر را از یک تهدید به فرصت تبدیل کنیم گفت: در حال حاضر اغلب ساختمان مسکن مهر تکمیل شده است و فقط بحث زیرساخت‌ها باقیمانده است که از هیچ تلاشی برای اتمام زیرساخت‌ها هم فروگذار نیستیم و به دنبال سرمایه گذاری های مناسب در این بخش‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال 98 اتفاقات خوبی در پروژه مسکن مهر حاصل شود و واحدهای بدون مشکل حقوقی به مردم تحویل داده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز