خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

یک و نیم میلیون هکتار اراضی دولتی در کشور وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۷۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر یک و نیم میلیون هکتار زمین دولتی در سطح کشور وجود دارد گفت: برای ارائه زمین به پروژه‌های بازآفرینی شهری و مسکن مشارکتی و حمایتی در حال انجام مطالعات و جانمایی‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طبق دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است گفت 200 هزار واحد مسکونی در مجموعه شهرهای جدید، 100  هزار واحد در قالب پروژه بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد دیگر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

وی افزود: وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن تامین بخشی از اراضی مورد نیاز در سطح کشور برای اجرای این پروژه است و در حال حاضر در حال شناسایی نقاط هستیم که متناسب با آن اراضی مورد نظر در دسترس در اختیار سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی درباره میزان اراضی موجود در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در سطح کشور یک و نیم میلیون هکتار زمین در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن است که باید در پروژه‌های مختلف در اختیار مردم قرار بگیرد.

نبیان درباره ارائه زمین به پروژه مسکن اجتماعی اظهار داشت: مسکن اجتماعی را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری می‌کرد و ما وظیفه پشتیبانی و تامین اراضی مورد نیاز را برعهده داریم.

وی گفت: علاوه بر ارائه زمین در پروژه‌های حمایتی یکی از وظایف ما ارائه زمین برای پروژه‌های بازآفرینی شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه تاکنون چه میزان اراضی در اختیار پروژه بازآفرینی شهری قرار گرفته است گفت: در گذشته زمین‌هایی را برای اجرای این پروژه تعیین شده بود باید امسال برای ساخت 100 هزار واحد در پروژه بازآفرینی شهری اراضی مورد نیاز تامین شود .

وی افزود: هنوز د رمرحله شناسایی نقاط هستیم تا تعیین شود به چه میزان اراضی نیاز داریم.

نبیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه میزان رفع تصرف از اراضی دولتی تاکنون انجام شده است گفت: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ملی املاک و مستقلات برای یکپارچه سازی اطلاعات طراحی شده است که از سال 94 هم یگان حفاظت به مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن اضافه شده است که به صورت دقیق اراضی تحت اختیار رصد شود تا اگر دست‌اندازی‌هایی در اراضی در نقاط مختلف کشور مشاهده شد سریع تر با عاملان آن برخورد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز