خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

همسان‌سازی، افزایش مستمری و بیمه رایگان؛ مهم‌ترین خواسته‌های بازنشستگان است/ صندوق ها باید صیانت شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۹۲

بازنشستگان در تحلیل خواسته‌های خود از مطالباتی سخن می‌گویند که بایستی فوری برآورده شود؛ آنها صیانت از صندوق‌ها را خواسته بلندمدت و استراتژیک خود تعریف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروه اتحاد بازنشستگان که در فضای مجازی شکل گرفته، شامل بازنشستگان کشوری، لشگری، فولاد و تامین اجتماعی‌ست. این بازنشستگان معتقدند در شرایط فعلی، مطالبات مشترک که می‌تواند به کنشگری متحد بیانجامد، کم نیست.

اعضای اتحاد بازنشستگان در مورد خواسته‌های خود با تقسیم این خواسته‌ها به خواسته‌های عاجل و فوری مثل افزایش مستمری یا بهبود خدمات درمانی و خواسته‌های بلندمدت می‌گویند: یکی از خواست‌های مهمِ بلندمدت، طرح مسأله صندوق‌های بازنشستگان و مبارزه برای صیانت از آن‌ها و احراز مدیریت شورایی و انتخابی صندوق‌های بازنشستگی از سوی اعضای صندوق‌ها و مخالفت با واگذاری صندوق‌ها و دارائی‌های آنها (از جمله مؤسسات و بنگاه‌های وابسته به این صندوق‌ها) به دولت و بخش خصوصی است. سرنوشت صندوق‌های بازنشستگی باید در دست نهادهای دموکراتیکی باشد که از سوی اعضای بازنشستگان تعیین شوند.

آنها مطالبات فوری بازنشستگان را به این ترتیب برشمردند:

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 و برون‌رفت از خط فقر با دریافت حقوقی برابر با 7 میلیون تومان با تاکید بر افزایش سالانه حقوق‌ها متناسب با نرخ تورم واقعی.

درمان رایگان و بیمه کارآمد به جای بیمه تکمیلی برای شاغلان و بازنشستگان.

شفاف سازی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه‌ها به صندوق‌ها؛ همچنین نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها ضرورت دارد.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان

پرداخت کلیه بدهی‌های دولت به صندوق تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگان

حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن هر گونه تشکل مستقل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز