خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

خطر امنیتی آمریکا برای خریداران نفت

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۶۳۲

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: آمریکا با بزرگنمایی آنچه را خود انجام می‌دهد به نام ایران تمام می‌کند، علاوه بر باج خواهی، هژمونی خود را در منطقه حفظ می‌کند و هم اینکه بازار اقتصادی فروش تجهیزات نظامی را گسترش می‌دهد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ناامنی ایجاد شده بعد از حضور ناوهای آمریکا در منطقه اظهار داشت: امنیت مهمترین مسئله‌ای است که برای یک کشور، منطقه و حتی تمام دنیا و مصرف کنندگان نفت اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه حضور ناوهای کشوری که محلی از اعراب ندارد دخالت محض در امنیت منطقه است، افزود: همانطور که این کشورهای متخاصم در اتفاقی که ربطی به آنها ندارد سریع از سازمان ملل گرفته تا همه مجامع حقوقی را در جریان قرار می‌دهند، جا دارد سیاست خارجی ایران و البته کشورهای منطقه، دنیا را نسبت به این اقدامات خصومت جویانه مطلع کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: آنچه انگلستان در مورد نفتکش ایران انجام داد و یا اخبار دروغی که در رابطه با انهدام پهپادها منتشر می‌شود نه تنها اوضاع امنیت منطقه را بحرانی می‌کند بلکه تردد، بیمه کشتی‌ها و حتی قیمت کالاها و به ویژه نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

وی یادآور شد: وقتی منطقه ناامن باشد از تردد تا بانکرینگ کشتی‌ها دچار اختلال می‌شود و کشورها همواره نگران وقوع یک اتفاق هستند، ضمن اینکه اثر منفی خود را روی بیمه، اجاره و نرخ محموله می‌گذارد.

کاشفی گفت: امریکا می‌خواهد دامنه تهدید را در منطقه بالا ببرد و ایران را خطرناک جلوه داده و کشورهای منطقه را بترساند، تا بازار اقتصادی برای خود فراهم کرده و تجهیزات نظامی بفروشد. بنابراین تنها کاری که ما باید انجام دهیم اینکه در سطح سازمان ملل و همسایگان با یک دیپلماسی قوی ورود کنیم و  ماهیت این کشور را به تاریخ و آیندگان بشناسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با حضور امریکا در منطقه حتی اگر جنگی هم صورت نگیرد القای ناامنی، اعراب منطقه را وادار به باج دادن می‌کند و این همان چیزی است که ایالات متحده به دنبال آن است. این کشور اکنون جای خود را با ایران عوض کرده و ما را به عنوان تهدید معرفی می‌کند و با بزرگنمایی آنچه را خود انجام می‌دهد به نام ایران تمام می‌کند، علاوه بر باج خواهی، هژمونی خود را در منطقه حفظ می‌کند و هم اینکه بازار اقتصادی فروش تجهیزات نظامی را گسترش می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در این شرایط بحث منافع ملی کشورها مطرح است قطعا باید یک صدا از منطقه و بالاخص ایران به دنیا مخابره شود و از مجامع بین المللی امنیت جامعه بشری را خواستار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز