خبرگزاری کار ایران

رویترز مدعی شد؛

کره‌جنوبی به دنبال جایگزین مناسب برای نفت ایران

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۸۷

رویترز در گزارشی مدعی تلاش کره‌جنوبی برای یافتن جایگزین نفت ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره جنوبی در حال بررسی و انجام چندین آزمایش روی نفت سبک تگزاس است تا با پایان معافیت‌ها و تشدید تحریم‌های ایالات متحده، بتواند این نفت را جایگزین نفت ایران کند.

برخی منابع آگاه در این باره مدعی شدند که کره جنوبی در آستانه اتمام معافیت‌های آمریکا، در حال بررسی نفت سبک «وست تگزاس» به عنوان جایگزینی برای نفت ایران است.

کره جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی ایران و یکی از هشت واردکننده نفت ایران است که از ماه نوامبر با استفاده از معافیت‌های نفتی توانسته به واردات نفت از ایران ادامه دهد.

این در حالی است که انتظار می‌رود با پایان معافیت‌ها، واشنگتن از تمدید معافیت‌ها خودداری کند. با توجه به این موضوع، کره‌جنوبی به دنبال جایگزین مناسبی برای نفت ایران است. نفت سبک وست تگزاس یکی از گزینه‌های احتمالی کره جنوبی است که می تواند در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر شرکت نفت و گاز آمریکایی آنادارکو هم مدعی شده است که در حال صادرات نفت «وست تگزاس» به سایر کشورهاست.

«جان کریستسانسن»، سخنگوی این شرکت هم در این باره گفت: ما در حال صادرات به کشورهای مختلف هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان در آینده نزدیک افزایش یابد.

منابع آگاه در کره جنوبی هم از آزمایش نمونه‌های مختلف نفت توسط شرکت‌ها و پالایشگاه‌های بزرگ و کوچک نفتی در کره‌جنوبی خبر دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز