خبرگزاری کار ایران

رویترز بررسی کرد؛

جزئیات از سرگیری صادرات نفت ایران به ژاپن و کره‌جنوبی از ماه ژانویه

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۵۹

پس از اعلام هشت کشور معاف از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ژاپن و کره جنوبی واردات نفت ایران را از سر می‌گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژاپن و کره جنوبی قصد دارند واردات نفت ایران را از ماه ژانویه پس از اعلام معافیت‌‌های آمریکا علیه تهران، از سر بگیرند.

ایالات متحده در ماه نوامبر معافیت‌ها را به هشت کشور اعطا کرد و به آنها اجازه داد تا بتوانند نفت ایران را برای ۱۸۰ روز دیگر وارد کنند.

ژاپن و کره جنوبی در میان پنج خریداران برتر نفت خام قبل از تحریم‌های آمریکا بودند.

منابع نفتی کره‌جنوبی اعلام کردند که واردات نفت خود از ایران را تا پایان سال جاری به صفر می‌رسانند ولی ممکن است در اواخر ژانویه یا اوایل ماه فوریه واردات خود را از سر بگیرند، زیرا خریداران در حال مذاکره با ایران برای امضای قرارداد جدید هستند.

یک منبع آگاه از این موضوع که طرف‌های کره‌ای به دنبال بهترین قیمت و در حال مذاکره با ایران هستند.

وی گفت که بیشتر تانکرها تا دسامبر رزرو هستند، بنابراین کره‌جنوبی ممکن است اولین بار در ماه ژانویه واردات نفت ایران را مجددا از سر بگیرد.

حدود ۲۵ روز برای انتقال نفت از ایران به کره جنوبی زمان لازم است. ایران همچنین گزینه فروش نفت از ذخیره دالیان چین  را دارد که زمان تحویل را کوتاه می‌کند.

این منبع آگاه گفت: برخی از مسائل مانند موضوع پرداخت‌ها باید حل شود.

یک منبع دیگر اعلام کرد: ما قادر به خرید نفت ایران در حال حاضر نیستیم و عجله‌ای نداریم. ایران هم سعی ندارد که قیمت را پایین بیاورد بنابراین ما تا اواسط ماه ژانویه نفت ایران را وارد نخواهیم کرد.

هم چنین بزرگترین شرکت نفتی ژاپن به نام جی ایکس تی جی اوایل ماه جاری اعلام کرد که ممکن است بارگیری‌های نفتی ایران را از ماه دسامبر آغاز کند اخیرا هم شرکت نفت فوجی ژاپن اعلام کرد که قصد دارد از ماه ژانویه خرید نفت خام ایران را مجددا از سر بگیرد.

دولت ژاپن از دادن اطلاعات بیشتر در مورد حجم واردات از ایران که طبق دوره معافیت ۱۸۰ روزه مجاز به انجام آن است، خودداری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز