خبرگزاری کار ایران

مازنی در نطق میان دستور:

بی‌اعتنایی به آزادی، خیانت بزرگی به عدالت است

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۴۷۶

یک نماینده اصلاح طلب مجلس تاکیدکرد: باید بدبین بود نسبت به آنان که در جامعه امروز ایران بدون توجه به آزادی از عدالت دم می‌زنند. آنان یا درکی از عدالت ندارند یا صادق نیستند.

به گزارش ایلنا، متن نطق میان دستور احمد مازنی به شرح زیر است: 

امروز روز سی‌ام تیرماه است. روز سی‌ام تیر در فرهنگ سیاسی معاصر ایران یادآور قیام سراسری مردم ایران در سال ۱۳۳۱ است. انتخابات دوره هفدهم مجلس شورای ملی به دلیل دخالت نظامیان و دربار به درگیری کشید و منجر به توقف انتخابات به دستور دکتر مصدق شد. مصدق از شاه و دربار درخواست کرد تعیین وزیر جنگ مانند سایر وزرا با نخست‌وزیر باشد، شاه نپذیرفت. مصدق استعفا داد. قوام السلطنه با شعار «کشتی‌بان را سیاستی دگر آمد» به نخست وزیری منصوب شد. مردم با هدایت رهبران مذهبی و سیاسی ازجمله آیت‌الله کاشانی، شاه را وادار به تسلیم، عزل قوام و بازگشت مصدق کردند.

قیام مردم در سایه وحدت نخبگان و فعالان سیاسی و مذهبی همواره منجر به پیروزی و موفقیت می‌شود و اختلاف موجب شکست. «حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت» آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت»

۲۶ تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان است. فلسفه وجودی این نهاد «صیانت از حقوق ملت و تضمین جمهوریت و اسلامیت نظام است»

انتخابات دوم اسفند می‌تواند پرشور و باشکوه برگزار شود به شرط آنکه از برخورد سلیقه‌ای در اجرا و نظارت پرهیز کنیم

دوم اسفند ۱۳۹۸ روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم است. انتخابات دوم اسفند می‌تواند پرشور و باشکوه برگزار شود به شرط آنکه از برخورد سلیقه‌ای در اجرا و نظارت پرهیز کنیم. تمام صداهای موجود در کشور را در عرصه انتخابات به رسمیت بشناسیم.

دست متخلفان و متقلبان را از دستبرد به آراء ملت کوتاه کنیم. اگر در پی مبارزه واقعی با فساد هستیم، مهمترین مبارزه با فساد در عرصه سیاست و تجارت است. بی‌اعتنایی به آزادی، خیانت بزرگی به عدالت است. باید بدبین بود نسبت به آنان که در جامعه امروز ایران بدون توجه به آزادی از عدالت دم می‌زنند. آنان یا درکی از عدالت ندارند یا صادق نیستند.

تورم و کاهش ارزش پول ملی و تشدید فقر در کنار کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری نمک به زخم مردم پاشیدن است. اما این همه معلول فساد سیاسی است. به‌جای طعنه و توهین به مجلس بگذارید اراده مردم در اداره کشور محقق شود و مجلسی در رأس امور تشکیل شود. مجلس قوی مانع استبداد داخلی و استیلاء خارجی است به‌جای «پارادایم حذف و رقابت غیرسالم»، «پارادایم گفتگوی ملی» را به رسمیت بشناسیم. سال‌ها است از بازی باخت- باخت حذف عبور کردیم. عقلاء قوم، مراقب نفوذی‌ها باشند و این همه آیه یاس نخوانند. صدا و سیما پول ملت را برای ترویج جریان خاص هزینه نکند و میز گفتگوی ملی را در شبکه‌های صدا و سیما برقرار کند.

ضمن احترام به پیران عرصه سیاست یادآور می‌شوم «گفتمان آینده، گفتمان نسل جوان» خواهد بود. جوانان خود را برای دوره انتقال آماده کنند.

در عرصه بین‌الملل از ظرفیت مجلس استفاده کنیم. احتمال جنگ حتی ضعیف مستلزم اقدامات پیشگیرانه است. چرا امکان گفتگوی نمایندگان مجلس با مجالس کشورهای هدف و بی‌طرف را فراهم نمی‌کنیم؟

۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی را گرامی می‌دارم و از مسئولان محترم می‌خواهم حقوق جامعه هدف سازمان بهزیستی را بیش از پیش تامین و قوانین مربوط به حقوق معلولان را اجرا کنند.

رفتار غیرقانونی استعمار پیر را در توقیف کشتی ایرانی محکوم و اقدام سپاه پاسدار در مقابله به مثل را تبریک می‌گویم و برای همه رزمندگان مقاومت آرزوی توفیق دارم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز