خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان در نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مطرح کردند؛

ارزش مستمری بازنشستگان به یک‌پنجم ارزش حقوق دریافتی در سال ۱۳۵۸ رسیده/ در تهران ۵۰۰ هزار خانه خالی‌ وجود دارد اما بازنشستگان بی‌خانه‌اند!

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۷۲

بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای به کمیسیون اجتماعی مجلس، خواستار ارتقای معیشت و بهبود سطح کیفی زندگی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه‌ای خطاب به کمیسیون اجتماعی مجلس، مطالبات خود را بیان کردند؛ این نامه که در قالب یک کمپین در فضای مجازی به امضای تعداد زیادی از بازنشستگان رسیده؛ مهم‌ترین خواسته‌های مستمری بگیران را بیان کرده است.

در این نامه آمده است: «مستمری ۷۵ درصد بازنشستگان که حداقل‌بگیر هستند، حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ارزش آن به یک‌پنجم ارزشِ حقوق دریافتی سال ۱۳۵۸ رسیده است. با توجه به اینکه خط فقر حدود ۷ میلیون تومان است، ۹۵ درصد بازنشستگان زیر خط فقر هستند.»

آنها در ادامه نامه، باقی مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند: پرداخت ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی از جیب بازنشسته؛ کاهش شدید ارزش سرمایه‌های افراد و دغدغه مسکن. آنها آورده‌اند: " ۵۰۰ هزار خانه خالی در تهران است، اما بازنشستگان بسیاری خانه ندارند!"

آنها در پایان خواستار ارتقای مستمری‌ها به بالاتر از خط فقر؛ تامین مسکن برای بازنشستگان فاقد مسکن و بهبود سطح خدمات درمانی بیمه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز