خبرگزاری کار ایران

حلی‌ساز خبر داد:

1400 مورد مراجعه به پزشک متخصص در درمان‌گاه‌های مدینه

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۱۹۷

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به همراه مسئولان این مرکز در مدینه امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا،  در این دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خدمتگزاری به زائران حرمین شریفین را افتخار توصیف کرد و اظهار داشت: در نتیجه خدمات شما، زائران از سفر معنوی حج بهتر بهره برده و زیارت و اعمال شان را انجام  می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به اینکه زائران هم در مجموع از خدمات پزشکی ارائه شده راضی هستند، ادامه داد: زائر ذی حق است و ما باید پیش از آن که او نیاز خود را مطرح کند آن را پیش بینی و برطرف کنیم و خادم زائر باشیم.

وی در شهر پیامبر(ص) با اشاره به حدیث پیامبر که فرمودند ”مَن حَبَسَ عَن اَخیهِ المُسلِمِ شَیئا مِن حَقِّهِ حَرَّمَ اللّه ُعَلَیهِ بَرَکَةَ الرِّزقِ» بیان داشت: هر کس چیزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، برکت روزى را بر او حرام می کند، مگر آن که توبه کند. اگر کسی کاری را باید انجام دهد و حقی را که برعهده اوست در زمان خود انجام ندهد و یا نگذارد انجام شود، خداوند برکت رزق را از او خواهد گرفت. 

وی اضافه کرد: ما باید در رسیدگی به امور زائران کوشا باشیم و اگر حق فرد را ادا نکنیم هم با فرد و هم با خداوند روبرو هستیم.

نواب، کارشناسی بر روی بیماری های مبتلابه زائران در ایام حج و داروهایی که بیشترین مصرف را دارند، مهم ارزیابی کرد و گفت: از تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی مراکز درمانی در مکه و مدینه و بکارگیری راهکارهای جدید با هدف ارائه خدمات کیفی به زائران ایرانی تقدیر می کنم. حضور هیئت پزشکی در حج، از دغدغه های زائران کاسته است.

نماینده ولی فقیه همچنین اهمیت احساس مسئولیت را یادآور شد و با اشاره به اینکه این ویژگی در میان کارکنان هلال احمر نمود بیشتری دارد، اظهار داشت: اینکه شما وظایف محوله را انجام دهید و علاوه بر آن تلاش می کنید از زائران دلجویی و بیماری آنها را برطرف کنید، امر پسندیده ای است.

وی گفت: همانطور که کعبه حرمت دارد زائر کعبه هم حرمت دارد و طبق روایات آبروی مومن از کعبه بالاتر است.

وی افزود: برنامه ریزی ها نسبت به گذشته بهتر است واین روند باید روند ارائه خدمات به  زائران را تسهیل کند و موجب آرامش خاطر بیشتر آنان شود.

ابتدای این دیدار محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، با بیان اینکه مراجعه زائران به درمانگاه‌های این مرکز در مدینه و مکه و درمان آنها روال عادی دارد، اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده و با تدابیر اندیشیده شده امیدواریم خدمات این مرکز تا پایان عملیات حج در جوی آرام ادامه پیدا کند. 

وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ریزی ها واقدامات صورت گرفته درحوزه پزشکی حج، به حضور پزشکان متخصص در درمانگاه‌های مدینه اشاره کرد و گفت: 22 نفر پزشک و 11 پرستار در سه درمانگاه مدینه 24 ساعته آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

وی افزود: از 13 تیرماه تاکنون 1400 مورد مراجعه به پزشک متخصص و 4500 مورد مراجعه به پزشک عمومی در درمانگاه‌های مدینه ثبت شده و 36 بیمار هم برای دریافت خدمات به بیمارستان های سعودی معرفی شده و سپس به کاروان های خود بازگشتند.

به گفته وی هیئت پزشکی حج و زیارت بر بهداشت آشپزخانه های مرکزی هنگام طبخ غذای زائران نظارت می کند و در بازدید از هتل ها نیز مواردی را که لازم است، تذکر می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز