خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شماره ۲ هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۸۶۳

هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات شهر تهران در اطلاعیه ای ضوابط تبلیغات کاندیداها در این دوره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در اطلاعیه شماره ۲ هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران آمده است: «پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در تاریخ جمعه (۴ مردادماه) در مساجد و محلات تهران برگزار می‌شود و کاندیداها فرصت دارند از تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ لغایت ۱۳۹۸/۰۵/۰۲ با رعایت ملاحظات قانونی تبلیغات لازم برای معرفی برنامه‌های خود را پیگیری کنند.

براساس گزارش سایت شهرنوشت‌، براین اساس هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران به منظور رعایت حقوق شهروندی و لحاظ مصالح شهر و مردم، مجموعه دستورالعمل‌هایی را در خصوص نحوه تبلیغات کاندیداهای محترم تدوین کرده است. بدیهی است رعایت دستورالعمل های مذکور از سوی تمامی داوطلبان الزامی است.

ماده یک: فعالیت‌های مجاز تبلیغاتی نامزدها
۱- کاندیداهای محترم می توانند پس از اعلام رسمی اسامی و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و مفاد این دستورالعمل در مهلت تعیین شده توسط هیات اجرایی انتخابات، نسبت به انجام فعالیت های تبلیغاتی اقدام کنند.
۲- تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.
۳- داوطلبان می‌توانند برای عضویت در شورایاری محله ائتلاف تشکیل دهند.
۴- کاندیداها می‌توانند با رعایت مندرجات این دستورالعمل از طریق نصب پوستر،پلاکارد، تراکت، جزوه و بروشور اطلاعات نسبت به معرفی و تبلیغ خود اقدام کنند. ابعاد پوسترهای تبلیغاتی نباید بیش از۷۰ × ۱۰۰ سانتی‌متر باشد.
۵- کاندیداها در صورت تمایل به تشکیل ستاد انتخاباتی در سطح محله مکلف هستند همزمان با آغاز به کار ستاد تبلیغاتی نشانی و محل ستاد و مشخصات کامل مسئول ستاد را به‌صورت کتبی و به امضای خود (کاندیدا) به هیات اجرائی منطقه اعلام کنند.
۶- درج مدارک تحصیلی و سوابق خدمتی و اجرایی توسط کاندیداها مشروط به وجود مستندات قابل ارایه به هیات‌های اجرایی و نظارت در پوستر، پلاکارد وتراکت‌های تبلیغاتی بلامانع است.
۷- استفاده از عکس کاندیداها در تراکت و بروشورهای تبلیغاتی با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این دستورالعمل بلامانع است.
۸- برگزاری برنامه سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف کاندیداهای انتخاباتی و طرفداران آن‌ها در مکان‌های محصور و مجاز بدون ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان محترم و سایر کاندیداها و با رعایت کلیه قوانین و مقررات و موافقت هیات اجرایی منطقه بلامانع است.

تبصره: کاندیداهای انتخاباتی مکلف هستند ۲۴ ساعت قبل از برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم پرسش و پاسخ یا سخنرانی نشانی دقیق محل و ساعت آن را کتباً به هیات اجرایی منطقه اعلام کنند.

۹- استفاده از نظرات شخصیت‌ها (بدون ذکر عنوان و سمت اداری و رسمی آن‌ها)، مجامع، احزاب و گروه های مجاز در تایید کاندیداهای انتخاباتی با ارایه و انتشار مستندات و اجازه کتبی از طرف آنان (شخصیت‌ها) در تبلیغ کاندیداها بلامانع است.
۱۰- کاندیداها می توانند با انعقاد قرارداد و پرداخت وجه آن از خدمات شرکت پست به منظور ارسال بسته‌های تبلیغاتی خود استفاده کنند.
۱۱- تبلیغ کاندیداها در جراید و روزنامه‌ها با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات مجاز است.

ماده ۲ : ممنوعیت‌های تبلیغاتی نامزدها:
۱- انجام هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت تعیین شده.
۲- هرگونه تبلیغ زودتر از موعد مقرر و ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات و روز رای گیری.
۳- هرگونه دسترسی غیرمجاز یا تغییر در محتوای تبلیغاتی سایر کاندیداها.
۴- نصب پوستر، پلاکارد و ... روی شیشه اماکن صنفی خصوصی ساختمان‌ها و بدنه خودروهای شخصی بدون کسب اجازه رسمی و کتبی از مالکان آن‌ها.
۵- نصب هرگونه تبلیغ روی تاسیسات شهری شامل ساختمان‌های اداری، باجه تلفن عمومی، پل‌های مخصوص تردد عابر پیاده، خودروهای دولتی و نهادهای عمومی و اتومبیل، پست برق، صندوق پستی و دیوار اماکن عمومی.
۶- استفاده از بلندگو و راه اندازی کاروان های شادی در معابر عمومی جهت تبلیغ کاندیداها.
۷- پاره، مخدوش یا معدوم کردن عکس و آثار تبلیغاتی سایر کاندیداها.
۸- هرگونه استفاده از نام و عناوین و تصاویر شخصیت های حقیقی و حقوقی بدون اخذ رضایت کتبی آنان.
۹- درج و اظهار هرگونه مطلب خلاف واقع در اوراق تبلیغاتی.
۱۰- اظهار یا درج هرگونه مطلب تبلیغاتی که امکان ارایه مستندات آن به هیات های اجرایی و نظارتی منطقه وجود نداشته باشد.
۱۱ – تبلیغ علیه کاندیداها و هتک حرمت و حیثیت آن ها به هرطریق که باشد.
۱۲- درج یا اظهار نظر مطالب خلاف واقع.
۱۳- دادن وعده‌های غیرواقعی و غیرمرتبط با وظایف و اختیارات انجمن شورایاری محله.
۱۴- عدم رعایت صداقت و راستگویی در تبلیغات، سخنرانی‌ها و جلسات پرسش و پاسخ.
۱۵- استفاده از دفاتر شورایاری و کلیه اماکن متعلق به شهرداری و موسسات تابع و سراهای محلات برای تبلیغ.
۱۶- دیوارنویسی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محیط سخنرانی یا ستاد تبلیغاتی.
۱۷- استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی (به هر میزان) استفاده می کنند.
۱۸- فعالیت تبلیغاتی مجریان و ناظران انتخابات برای کاندیداهای انتخاباتی.
۱۹- الصاق هرگونه آثار تبلیغاتی کاندیداها روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلوهای منصوبه در معابر عمومی.
۲۰- نصب هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی کاندیداهای انتخاباتی در محل شعبه ثبت نام و اخذ رای در زمان رای گیری.»

لازم به ذکر است کلیه کاندیداهای محترم پنجمین دوره انتخابات انجمن های شورایاری مکلف هستند ضمن رعایت اصل صداقت و راستگویی و پرهیز از تخریب سایر کاندیداهای محترم در کلیه فعالیت های تبلیغاتی خود، از انجام هرگونه اقدام مغایر با موارد مندرج در این دستورالعمل پرهیز کنند و احترام به قوانین و مقررات عمومی و حقوق شهروندان محترم را به عنوان یک اصل تخطی ناپذیر مدنظر قرار داده و بدان عمل کنند.

کلیه مسئولیت‌های قانونی ناشی از فعالیت‌های تبلیغاتی توسط ستادهای انتخاباتی و طرفداران آن ها بر عهده شخص کاندیداها است و داوطلبان پاسخگوی آن خواهند بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز