خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

مسائل حوزه بانوان را باید از خودشان بشنویم/ نباید در مسائل زنان نگاه مردانه داشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۳۱۱

استاندار قم با تأکید بر اهمیت دادن به مسائل زنان و خانواده، تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه بانوان را باید از خودشان بشنویم تا بتوانیم آنها را بهتر حل کنیم و نباید نگاه مردانه به این موضوعات داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از قم، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز، در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در محل سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تعریف‌های زیادی از مفهوم فرهنگ وجود دارد، اما آنچه از مسائل فرهنگی در قم شاخصه برجسته‌ای دارد و جزو دغدغه رهبری، علما و مراجع است، عفاف و حجاب می‌باشد که وظیفه دستگاه‌های فرهنگی این استان را سنگین نموده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مساله عفاف و حجاب در قم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، علما و مراجع می‌باشد، نهادهای فرهنگی باید با اتخاذ راهبردهای ویژه این نگرانی را برطرف نمایند.

استاندار قم بابیان اینکه باید در این کارگروه به‌طور کامل به مسائل عفاف و حجاب شهر قم پرداخته شود، ادامه داد: البته حقوق شهروندی نیز به دلیل ارتباطی که با عفاف و حجاب دارد، باید به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دادن به مسائل زنان و خانواده، تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه بانوان را باید از خودشان بشنویم تا بتوانیم بهتر حل کنیم و نباید نگاه مردانه به این موضوع‌ها داشته باشیم.

سرمست تصریح کرد: با توجه به انباشتگی مسائل اجتماعی و فرهنگی در قم، باید در جلسه‌ها توجه بیشتری به این مسائل شود و اگر مسائل اجتماعی به‌موقع رصد و پیشگیری شود، به مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ازجمله کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانداری می‌باشد که در این کارگروه مسائلی ازجمله آسیب‌های اجتماعی، زنان، سلامت و امنیت غذایی باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار قم به کارگروه‌های ذیل کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده اشاره و اضافه کرد: کارگروه اول با عنوان «عفاف و حجاب و امور شهروندی» و دبیری آن بر عهده نماینده دادستان و با عضویت نهادهای فرهنگی ازجمله سپاه پاسداران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد.

سرمست افزود: با توجه به اینکه رصد و پیشگیری از مسائلی ازجمله حاشیه‌نشینی، فقر، طلاق، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در قم بسیار مهم است، کارگروه دوم با عنوان «آسیب‌های اجتماعی» است و با دبیری اداره کل بهزیستی خواهد بود.

به گفته وی، «بهداشت، سلامت و امنیت غذایی» با دبیری دانشگاه علوم پزشکی عنوان کارگروه سوم و «امور بانوان و خانواده» با دبیری امور بانوان استانداری عنوان کارگروه چهارم می‌باشد.

استاندار قم بابیان اینکه مسئولیت گروه‌های کاری با معاونت سیاسی هست، گفت: عملکرد تمام کارگروه‌ها باید بر اساس نظر کارشناسی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی باشد.

سرمست بر حضور تشکل‌های مردم‌نهاد، کارشناسان خانم و آقا، استفاده از اندوخته‌های قبلی، پرهیز از کار تکراری و موازی کاری در گروه‌های ذیل کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز