خبرگزاری کار ایران

استاندار قم در پاسخ به ایلنا:

مدیران استانی باید به سیاست‌های دولت معتقد باشند/ هرجا احساس کنم مدیری کارایی ندارد در تغییرش تعلل نمی‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۳۹

استاندار قم با تأکید بر این که همراه بودن و اعتقاد داشتن به برنامه و سیاست های دولت توسط مدیران استان، جزو معیارهای مهم ما در تمام عزل و نصب‌هاست، گفت: اگر جایی این مهم را نمی بینید، به من منتقل کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، بهرام سرمست استاندار قم، ظهر امروز (چهارشنبه ۱۲تیر۹۸) در نشست خبری با اصحاب رسانه، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا که پرسید به نظر شما چقدر ضرورت دارد مدیران به کار گرفته شده در مدیریت اجرایی استان، به سیاست‌های دولت اعتقاد داشته باشند و آیا برخی افرادی که توسط شما منصوب شده اند، واقعا به سیاست‌های دولت آقای روحانی اعتقاد دارند؟ اظهار داشت: در خصوص بحث انتصابات خیلی به جزئیات وارد نمی‌شوم، چون بیشتر به نتیجه کار فکر می کنم.

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت استان، بیشتر به کار گروهی اعتقاد دارم و از این رو باید بیشتر به نتیجه اندیشیده شود، گفت: اینکه مدیری در مجموعه مدیریتی استان، واقعا مخالف دولت تدبیر و امید باشد و اعتقادی به برنامه های این دولت نداشته باشد، اخلاقا، شرعا و عرفا، خود آن فرد باید تکلیفش را با خودش مشخص کند؛ یعنی وقتی به برنامه های این دولت و سیاست های آن اعتقادی ندارد، طبیعتا نباید در تیم مدیریتی استان و دولت باشد اما از آن طرف، کسی که واقعا کارآمدی و برنامه دارد و می‌تواند در خدمت توسعه استان باشد که هدف دولت هم همین است، دلیلی ندارد ما با برخوردهای سلیقه ای، او را از سیستم مدیریتی استان، حذف کنیم و این اعتقاد را بنده ندارم؛ بنابر این یک تیم متعادل کاری و همراه را انشاءالله با خودم دارم.

استاندار قم با بیان اینکه بازخورد جامعه از تغییرات صورت گرفته در بخش های مدیریتی استان را مثبت دیدم، گفت: البته نمی‌گویم کارها مطلقا بدون عیب و ایراد بوده، اما در حد مقدورات سعی کردیم که کارها را تبدیل به احسن کرده و فرآیندها را اصلاح کنیم.

وی تأکید کرد: از الان تا پایان دوره مدیریتی خود نیز، هر جا تشیخیص دهم مدیری نمی‌تواند کار ویژه و مورد انتظار را به درستی انجام دهد، مثل یک سرمربی که در دقیقه ۹۰ یک بازی هم می تواند در ترکیب تیمش تغییر ایجاد دهد، هیچ شک و تردیدی برای تغییر او به خود راه نمی‌دهم؛ چون نتایج بسیاری بازی‌ها در دقایق پایانی بازی و دقایق ۹۰ به بعد مشخص می‌شود.

سرمست با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند که دولت در دوره دومش قرار دارد و اگر اکنون تغییری توسط استاندار صورت نگیرد، دیگر تغییری صورت نخواهد گرفت که این تفکر اشتباه است، گفت: وقتی بازیکنی توسط سرمربی روی نیمکت ذخیره نشانده می شود، دلیلی بر این نیست که آن بازیکن کارایی ندارد، چرا که نیمکت ذخیره هم جزیی از ترکیب تیم است و بخشی از انتصابات من در استان، در این راستا قابل تعریف است. 

استاندار قم تأکید کرد: همراه بودن و اعتقاد داشتن به برنامه و سیاست های دولت توسط مدیران استان، جزو معیارهای مهم ما در تمام عزل و نصب‌هاست و اگر جایی این مهم را نمی بینید، به من منتقل کنید؛ البته الزامی هم ندارد این موضوع را در فضای رسانه ای منتقل کنید، چرا که وقتی من تضمین می کنم پاسخگو باشم، این موضوع را به خودم منتقل کنید؛ قطعا تا پایان دوره خدمتی خودم، هر جا احساس کنم مدیری کارایی لازم را ندارد، در تغییر وی تعلل نخواهم کرد.

استاندار قم در ادامه با اشاره به سئوالات تخصصی اصحاب رسانه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عمرانی افزود: معاونین به تناسب وظایف شان بایستی نشست های تخصصی با اصحاب رسانه داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان تعامل مدیران با اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران نباید از پاسخگویی به پرسش های خبرنگاران فرار کنند و این مسئله در ارزیابی آنها لحاظ می شود.

سرمست با بیان اینکه خبرنگاران در شناسایی مشکلات و انتقال آنها به مسئولان نقش ویژه ایفا می‌کنند، افزود: البته در کنار روشنگری و اطلاع رسانی انتظار ما از اصحاب رسانه این است که اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به ابلاغ دستور برگزاری ملاقات عمومی توسط مدیران دولتی گفت: مدیران ملزم به برگزاری این ملاقات ها در ساعات اولیه ی روز هستند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود هماهنگی تیم شهرداری با استانداری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: پروژه‌های شهرداری قم در جلسات شورای معاونین ارائه و در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری شهری به صورت هماهنگ عمل می شود.

وی گفت: مجموعه حاکمیتی استان قم به دنبال توسعه است و از هرگونه اقدام مدیریت شهری در این راستا پشتیبانی می‌کنیم.

مقام عالی دولت در استان همچنین اجرای برنامه های تحول آفرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا در دوره مدیریتی فعلی کارهای شاخص و ماندگار در راستای تحقق الگوهای توسعه انجام شود.

وی افزود: در همین راستا همایشی برای رونق تولید و جذب سرمایه گذاری برگزار خواهد شد و از همه استعدادها و ظرفیت ها برای اجرای این همایش استفاده خواهد شد.

استاندار قم ادامه داد: هم‌افزایی؛ آرامش و تعامل شرط پیشرفت و توسعه استان است و این مسئله در دستورکار مجموعه حاکمیتی استان قم قرار دارد.

مقام عالی دولت در استان گفت: از سرمایه های اجتماعی و اقتصادی بایستی برای تحقق الگوی پیشرفت بهره بگیریم.

استاندار قم همچنین با اشاره به فعالیت کانال ها در فضای مجازی اظهار کرد: طی نشستی ویژه با مدیران کانالها، سخنان، نظرات و انتقادات ایشان شنیده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز