خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی:

مدیران سنتی به کارشان چسبیده‌اند و تکان نمی‌خورند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۱۴

وزیر ارتباطات عنوان کرد: یکی از موانع ما مدیران سنتی‌ هستند که به کارشان چسبیده و تکان نمی‌خورند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آذری جهرمی در همایش «ایران هوشمند» با بیان اینکه مانع بعدی ما تحریم‌ها هستند، اظهار کرد: در ابتدای کار خود فکر می‌کردم که شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی باشد اما با گذشت زمان متوجه شدم که با یک دره عمیق دیجیتال مواجه هستم. 

وی ادامه داد: تفاوت بسیار زیادی بین سهم جوانان فعال در حوزه دیجیتال و سایر مردم و همچنین مدیران سنتی وجود دارد که موجب این شکاف عمیق دیجیتال شده است.

جهرمی با اشاره به آغاز نمایشگاه بین‌المللی الکامپ گفت: 40 هیات بین‌المللی برای حضور در نمایشگاه الکامپ به ایران آمدند که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه بخش دیجیتال و اشتغال در این زمینه باشد.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور در زمان انتخاب من بحث اشتغال بود و اشتغالزایی برای 100هزار نفر در سال را مطرح کردند.

آذری جهرمی برنامه‌ریزی برای ایجاد این تعداد شغل را یکی از اهداف وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف جلساتی را با شرکت‌های شکست‌خورده برگزار کردیم و مطالباتی را نیز در مورد اقتصاد دیجیتال انجام دادیم.

وی افزود: یکی از مشکلات دولت‌ها در رسیدن به اقتصاد دیجیتال زمانی بود که از دست دادیم و ما برای جبران آن برنامه‌ای را تدوین و آن را به رئیس جمهور ارائه دادیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه دولت‌ باید از ریگلاتوری و تصدی‌گری تبدیل به عاملی برای توانمندسازی شود، اضافه کرد: برای تحقق این امر آیین‌نامه نوع‌آفرین را با 6 امضا به هیات وزیران فرستادیم و انتظار داشتیم حداکثر در یک هفته به تصویب برسد اما تصویب آن 9 ماه طول کشید.

وی گفت: آیین‌نامه نوآفرین بیف را برای ورود استارتاپ‌ها به فضای رقابت بزرگتر می‌کند و موانع آنها را برطرف می‌سازد. وی از جمله این موانع را بیمه، مالیات، سرمایه‌گذاری و صدور مجوز عنوان کرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: با آیین‌نامه نوآفرین تمام استارتاپ‌های از صفر ریال تا 500 میلیون تومان در سال درآمد دارند می‌توانند موانع ذکر شده را به راحتی پشت‌سر بگذارند.

وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود گفت: شما می‌توانید آینده روشنی را که همان ایران هوشمند است، رقم بزنید و فرصت‌های زیادی را پیش‌رویمان فراهم آورید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز