خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

لزوم مدیریت فضای مجازی به دور از سیاست زدگی/ فیلتر تلگرام بدون توجه آسیب حوزه کسب و کار انجام شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۷۱۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان اینکه راه کارهای منطقی و به دور از سیاست زدگی، برای مدیریت فضای مجازی لازم است، گفت: در بحث اینکه فیلترشدن تلگرام چقدر به بخش‌های مختلف کشور به ویژه حوزه کسب و کار آسیب وارد کرده ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه پیام در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر فیلترینگ فضای مجازی و هزینه های آن گفت: هزینه فیلترینگ و پالایش برای کشور و هزینه‌ای که فیلتر تلگرام دارد باید در محور جداگانه بررسی شود.

 وی به جهت گیری‌ موجود در خصوص فیلتر فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: پالایش و فیلترینگ کلی فضای مجازی و تلگرام با هزینه همراه است و بخشی از این هزینه‌ها ضرورت فضای مجازی همه کشورها است لدا در کشور ما هم سرمایه‌گذاری لازم برای پالایش فضای مجازی انجام شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه هزینه فیلتر شدن تلگرام به صورت دقیق ارزیابی نشده، اضافه کرد: در بحث اینکه فیلترشدن تلگرام چقدر به بخش‌های مختلف کشور به ویژه حوزه کسب و کار آسیب وارد کرده ارزیابی دقیقی صورت نگرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت با فیلتر شدن تلگرام مخالف بود، توضیح داد: سیستم قضایی و دستگاه‌های امنیتی در مقطعی به نتیجه رسیدند که باید با پیام رسان تلگرم برخورد جدی صورت بگیرد و علی رغم اینکه دولت با این شکل برخورد مخالف بود ولی این اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: یک ابزار مسیریاب که پایگاه آن در رژیم اشتغالگر قدس است به قطب مسیریابی کشور تبدیل می‌شود ولی برخوردی با آن صورت نمی گیرد.

جهرمی افزود: در ارتباط با تلگرام ما در مقطع خاص جهت گیری خود را داشته و حرف‌هایمان را زدیم ولی اتفاق نظر در نهایت به فیلتر شدن تلگرام ختم شد.

وی گفت: اجماعی که در خصوص پیام رسان تلگرام صورت گرفت در آن مقطع آن طور که باید و شاید نبود ولی ما همگی باید به قانون گردن بنهیم چون حد و مرز همه ما قانون است.

وزیر معین البرز اظهار کرد: جالب این جاست علی‌رغم پیش بینی‌های ما در خصوص نتیجه فیلترینگ تلگرام عده‌ای علاقه دارند نسبت به نتیجه‌ای که ما بیان کرده بودیم چشم‌هایشان را ببندند و بگویند در روش اشتباهاتی صورت گرفته و درست عمل نشده است و اصل موضوع مشکلی ندارد.

این مسؤول افزود: بر اساس تجربه نتیجه پالایش را دیده‌ایم ولی نباید در عرصه فضای مجازی دو قطب ایجاد کنیم و باید همه بپذیریم که فضای مجازی در کشور نیازمند رعایت الزامات حاکمیتی است و عوارض فضای مجازی را نادیده نگیریم ولی راهکارهای منطقی و به دور از سیاست زدگی را برای مدیریت این فضا در نظر بگیریم.

وزیر ارتباطات توضیح داد: مشکل ما در فضای مجازی این است که افرادی که پیشنهاد می آورند عمدتا با عینک سیاسی به مقوله نگاه می‌کنند ولی این مساله سیاسی نیست و راه حل سیاسی ندارد و اگر به همین روند ادامه دهیم نتیجه ای مورد نظر حاصل نمی شود.

این مقام مسؤول در ادامه به پروژه فرودگاه پیام اشاره کرد و افزود: پروژه فرودگاه پیام بزرگترین پروژه اقتصاد مقاومتی استان البرز است که  سرمایه گذاری آن بستر ماندگاری ایجاد کرده است.

جهرمی با اشاره به همراستا بودن باند فرودگاه فتح و پیام گفت: طی پنج ماه کار جهادی زیرساخت های فرودگاه پیام آماده شد. باند فرود این فرودگاه در هفت کیلومتری فرودگاه فتح قرارگرفته که ضریب اشتباه خلبانان را افزایش می دهد لذا لازم است با رعایت نکات ایمنی از این مشکلات بکاهیم و شرایط را برای مسافربر شدن فرودگاه پیام فراهم شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه پیام از مهرآباد بزرگتر است، افزود: پیام جزو بهترینهای کشور به شمار می آید. 60 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت های این مجموعه هزینه شده است.

این مقام مسؤول اشاره کرد: امیدواریم ارائه خدمات به مردم تقویت شود. پروازهایی در فرودگاه پیام انجام شد اما پس از سقوط بولینگ در فرودگاه فتح پرواز مسافربری کیش در فرودگاه پیام کنسل شد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه وزیر راه نگاه مثبتی به پروژه فرودگاه پیام دارد, ادامه داد: اقدامات لازم در حال انجام است تا بار دیگر فرودگاه پیام به عرصه عملیاتی برسد. اگر سوخت منطقی باشد ظرفیت باری تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز