خبرگزاری کار ایران

سرپرست پلیس راهور یزد خبر داد:

رشد فزاینده حوادث ترافیکی در سه ماهه نخست امسال/ رسانه‌ها به کمک پلیس بیایند

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۲۰۹

سرپرست پلیس راهور یزد با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ترافیکی برای مردم، از رشد فزاینده حوادث ترافیکی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ رضا زارع در نشست خبری با بیان اینکه ترافیک یک مقوله اثرپذیر و اثرگذار است، اظهار داشت: اثرپذیری ترافیک بر تمامی شئونات زندگی مردم محسوس است و تاثیرپذیری آن هم از شرایط اقتصادی سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شرایط فردی افراد نیز بر ترافیک اثر می گذارد ادامه داد: خوشبختانه مردم یزد منبع غنی فرهنگی دارند اما در این سال ها روی تقویت فرهنگ ترافیکی مردم به درستی کار نشده و نتیجه مطلوب به دست نیامده است.

سرپرست پلیس راهور یزد با اشاره به اینکه مردم یزد با توجیه مناسب پذیرای فرهنگ ترافیکی هستند، اضافه کرد: رسانه ها نقش مهمی در این فرهنگ سازی دارند و می توانند در فرهنگ سازی ترافیکی کمک دهنده باشند.

وی با بیان اینکه پلیس برخوردهای قهری خودش را دارد و اعمال قانون را انجام خواهد داد، افزود: با توجه به شرایط جامعه که مردم فشار زیادی تحمل می کنند باید موضوعات ترافیکی و حوادث این حوزه و تلفات انسانی ناشی از آن را به مردم گوشزد کنیم و این مهم به عهده رسانه ها است.

زارع با بیان اینکه مردم درک خطر بسیار کمی در حوزه تصادفات و ترافیک دارند اظهار داشت: در سه ماهه اول سال متاسفانه رشد فزاینده تصادفات را شاهد هستیم که عواقب بعدی بدتر از تصادفات را نیز به دنبال داشته و پلیس هم به تنهایی با همه امکانات نمی تواند در کاهش حوادث اثر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مختلف باید پلیس را در این زمینه یاری کنند عنوان کرد: در سه ماهه نخست امسال 69 درصد افزایش متوفیان ناشی از تصادفات را در مقایسه با سال گذشته داشتیم که تعداد 41 نفر در معابر شهری استان فوت کردند و 31 نفر مربوط به شهرستان یزد بودند.

زارع با بیان اینکه بیش از 2 هزار مجروح ناشی از تصادفات در معابر شهری در سه ماهه سال ثبت شده خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از این حوادث و مجروحان در مرکز شهر یزد بوده اند.

رئیس پلیس راهور یزد ادامه داد: فوتی ها و مجروحان ناشی از حوادث را بیشتر عابران پیاده و راکبان موتورسوار تشکیل داده اند و پس از آن نیز دوچرخه سواران بوده اند و در رده سنی 40 تا 50 سال بوده اند و پس از آن گروه سنی زیر 10 سال فوت شده اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ رانندگی مردم یزد در مقایسه با سایر استان ها وضعیت بهتری دارد اظهار داشت: این موضوع مستند است و مسافرینی که به یزد می آیند تخلفاتی دارند که مردم یزد ندارند و انجام نمی دهند اما شهروندان یزدی در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وضعیت بهتری دارند و باید با فرهنگ سازی برای بهبود آن تلاش کرد.

زارع با بیان اینکه در برخی از زمینه ها به ویژه پارک خودرو دچار کمبود هستیم و مشکل داریم عنوان کرد: رانندگان شاید اندکی دچار سستی باشند و دوست دارند که خودرو را در مقابل محلی که کار دارند پارک کنند و حاضر نیستند پیاده روی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر و همه خیابان ها حداقل یک پارکینگ عمومی داریم گفت: متاسفانه اطلاع رسانی برای این پارکینگ ها ضعیف بوده و مردم مطلع نیستند اما در مواردی هم برخی مردم هم به دلیل هزینه تمایلی به استفاده از پارکینگ ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز