خبرگزاری کار ایران

پس از تحمل یک دوره بیماری؛

هنرمند برجسته خوشنویسی کردستان درگذشت

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۸۴

هنرمند برجسته تجسمی و خوشنویسی کردستان صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، استاد محمد صابر صابر از چهره های برجسته خوشنویسی استان کردستان بعد از تحمل یک دوره بیماری دو ساله، صبح امروز در بیمارستان کوثر سنندج دار فانی را وداع گفت.

استاد محمد صابر صابر از چهره های مطرح و برجسته عرصه خوشنویسی استان کردستان بود که علاوه بر تدریس در آموزش و پرورش، در زمینه پرورش هنرمندانی شاخص در استان نیز نقش بسیار مهمی داشت.

استاد محمد صابر صابر در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ التحصیل شده بود از دوران کودکی زیر نظر استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال می‌ کند.

در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرند.

در سال ۱۳۶۸ موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی می‌گردند و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطا می‌ شود.

تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت و فراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.

استاد صابر صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده‌اند و به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تاکنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده‌اند.

استاد محمدصابر صابر چندی قبل و در مراسمی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تقدیر شد و بزرگداشتی برای این مدرس و استاد برجسته خوشنویسی استان برگزار شد.

زمان دقیق مراسم خاکسپاری وی در قطعه هنرمندان بهشت محمدی شهر سنندج طی ساعت آینده مشخص و اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز