خبرگزاری کار ایران

ائتلاف آزادی و تغییر:

نشست‌های اصلاح پیش‌نویس سند توافق رو به اتمام است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۱۷۲

منبعی در ائتلاف آزادی و تغییر روز گذشته- دوشنبه- اعلام کرد که نشست‌های اصلاح پیش‌نویس توافق با شورای نظامی رو به پایان است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، منبعی در ائتلاف آزادی و تغییر، اپوزیسیون روز گذشته- دوشنبه- اعلام کرد که نشست‌های اصلاح پیش‌نویس توافق با شورای نظامی رو به پایان است.

این منبع توضیح داد: «نشست‌هایی که از روز شنبه آغاز شده شاهد نزدیک شدن دیدگاه‌ها بین تشکیلات مختلف ائتلاف بوده است». 

وی در ادامه افزود: «اصلاحات شامل اثبات حق ائتلاف آزادی و تغییر در تعیین نخست‌وزیر و حق ۶۷ درصدی از کرسی‌های پارلمان  و نیز موضوع مصونیت‌های مرتبط با اعضای شورای حاکمیتی است».

این منبع از افشای اصلاحات مرتبط با مصونیت‌ها خودداری کرد اما در عین حال تأکید کرد که از چارچوب متعارف خود خارج نشده است. 

بندهای مرتبط با مصونیت اعضای شورای حاکمیتی پس از درز پیش‌نویس توافق جنجال گسترده‌ای به دلیل اعطای مصونیت‌های غیر قانونی به اعضای شورا ایجاد کرد. 

شورای نظامی انتقالی سودان پیش از این اعلام کرد که سند قانون اساسی ویژه مرحله انتقالی را امروز- سه‌شنبه- به همراه نیروهای آزادی و تغییر بررسی خواهد کرد. 

این شورا در ادامه توضیح داده بود که سند مذکور توسط کمیته قانونی مشترک متشکل از سه عضو از هر طرف و یک میانجی مشترک از اتحادیه آفریقا و اتیوپی تنظیم شده است.

قرار بود شورای نظامی و نیروهای آزادی و تغییر روز شنبه گذشته پیش‌نویس سند مورد توافق را امضا کنند اما ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرد که نقدهای اساسی نسبت به به این پیش نویس داشته و جلسه روز یکشنبه به امروز موکول شد.  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز