خبرگزاری کار ایران

حسین توکلی:

فردا آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد/ بیش از ۱۸۵ هزار نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۵۹

مشاور عالی سازمان سنجش خبر داد: داوطلبان کارشناسی ارشد سال ۹۸ تا پایان روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه مهلت دارند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا, با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۸ گفت: تا ساعت هشت صبح امروز دوشنبه ۲۴ تیرماه تعداد ۱۸۵ هزار و ۲۷۲ نفر از داوطلبان کارشناسی ارشد فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کرده‌اند. ناگفته نماند به منظور ارائه تسهیلات لازم به داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد که تاکنون نسبت به انتخاب رشته اقدام نکرده بودند، فرصت انتخاب رشته تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸ تمدید شد.

وی تاکید کرد: مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸ به پایان می رسد و این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

توکلی اظهار داشت: اصلاحات جدید دفترچه انتخاب رشته نیز ۲۳ تیرماه همراه با اطلاعیه سازمان سنجش منتشر شده و داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته کرده‌اند نیز می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را اصلاح و ویرایش کنند.

او اشاره کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد و از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور توضیح داد: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. همانطور که قبلا گفته شده بود ظرفیت پذیرش بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز