خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

اختصاص ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای واحدهای کوچک و متوسط در قالب تبصره ۱۸

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۲۴۰

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سه ماه نخست امسال با بازگشت 130 واحد صنعتی به چرخه تولید 9 هزار فرصت شغلی پایدار شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی‌نیا در همایش صنعتگران شهرستان سبزوار اظهار داشت: در قالب تبصره 18 لایحه بودجه برای رونق تولید 100 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و 100 هزار میلیارد ریال از منابع داخلی بانک‌ها به واحدهای کوچک و متوسط تولیدی پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات در سه محور سرمایه در گردش، نوسازی صنایع و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد پرداخت خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: واحدهای تولیدی در این سه محور بر مبنای ظرفیت‌ها با ثبت درخواست در سامانه بهین یاب و تأیید در کارگروه تسهیل مراکز استان‌ها برای پرداخت به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که 400 ناحیه صنعتی در کشور درحال فعالیت است و امسال نیز 35 ناحیه به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: توسعه نواحی صنعتی بر حسب ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مناطق با توجه به رشد سرمایه‌ گذاری و تقاضاها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: حدود 11 هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور راکد و نیمه فعال است که احیاء 2 هزار واحد در دستور کار قرار دارد و در سه ماه نخست امسال با بازگشت 130 واحد به چرخه تولید، 9 هزار فرصت شغلی پایدار شده است.

یک نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: زیرساخت‌های توسعه صنعتی و تولید با همت مسئولان در شهرستان سبزوار فراهم شده و باید از سرمایه گذاران بومی برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان دعوت شود.

رمضانعلی سبحانی‌فر با تأکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی شهرستان سبزوار افزود: مجوز استقرار اداره گمرک در سبزوار از سوی رئیس کل گمرک کشور صادر شده و پس از تهیه مکان این واحد تابستان امسال مستقر می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت بخش بازرگانی سبزوار، راه اندازی اتاق بازرگانی این شهرستان ضروری است و با ایجاد آن، ارتباط مؤثری با کشورهای دیگر برقرار و زمینه‌های صادرات انواع تولیدات و محصولات شهرستان فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین زیرساخت‌های ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار شامل آب، برق و دیوارکشی درحال انجام است.

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به رشد صنعت در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون، 38 جواز تأسیس صنعتی با سرمایه ثابت 814 میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده است.

حسین مقصودی افزود: سال گذشته نیز 16 معدن با سرمایه گذاری 84 میلیارد ریال و اشتغال 97 نفر در این شهرستان فعال شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز