خبرگزاری کار ایران

چگونه برند شخصی خود را بسازم؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۲۳

شاید سوالی باشه که در مرحله اول همه ما رو به فکر فرو ببره که آیا منم میتونم یک برند شخصی بشم؟ و بتونم از اسم خودم درآمدزایی کنم؟ در جواب باید بگم که در این مقاله میخوایم همین سوالات رو جواب بدیم و راه ساختن یک برند شخصی و مفهوم شرکت من را مطرح کنیم، شرکتی که در آن هر کسی مدیر خودش در نظر گرفته می شود و مهم ترین کار او رفتار نمودن همانند یک بازاریاب ارشد برای برند شخصی خودش است.

ایلنا؛ برند سازی شخصی می تواند به عنوان یک مزیت رقابتی در نظر گرفته شود که به شما کمک می کند تا به اهداف و خواسته های شخصی خودتون، راحت تر دست یابید.

برندینگ شخصی مفهوم جدیدی نیست و اولین بار هم در سال ۱۹۹۷ توسط تام پیترز در قالب مقاله ای با عنوان ” برندی که شما نامیده می شوید” مطرح گردید.

اما همیشه سوال های مهم تری در رابطه با اینکه چگونه برند شخصی خود را بسازم؟  و مهم تر از اون اینکه چگونه این برند شخصی را حفظ کنم و از آن درآمد زایی داشته باشم؟ مسائلی بوده اند که کمتر به آنها پرداخته شده و بی پاسخ مانده اند.

با یک تشبیه بسیار ساده شروع میکنم.

برگزاری یک مهمانی یا برند سازی شخصی

چگونه برند شخصی خود را بسازم؟

فرض کنید شما می خواهید یک میهمانی بزرگ را میزبانی کنید. مطمئنا کارهای زیادی برای هر چه بهتر انجام شدن این مهمانی انجام می دهید.

به عنوان مثال:

 برای این مهمانی موزیک مناسب انتخاب می کنید.

شاید برای این مهمانی دکوراسیون خاصی هم انتخاب کنید.

اطمینان حاصل می کنید که غذا و نوشیدنی های فوق العاده را برای این مهمانی انتخاب کرده اید.

همچنین مطمئن می شوید که خانه شما تمیز است!!

شما همه این کارهای لازم برای آماده سازی و میزبانی را انجام می دهید.

زمانی که روز مهمانی فرا رسید، هیچ کس در این مهمانی حاضر نمی شود!!!!؟؟؟؟؟

چرا هیچ کس نیامده است؟

بله، من میدانم که چرا کسی نیامده است.

دلیل آن این است که فراموش کرده اید که کارت های دعوت را ارسال کنید.!!!!

از این تشبیه استفاده کردم چرا که من معتقد هستم که هر کسی براستی ارمغانی برای این دنیا دارد، هرکسی استعدادی، توانایی، تخصص، دانشی دارد، اما اگر شما اینها را به بقیه نگویید، دانش تان را با دنیا به اشتراک نگذارید هیچ کس نخواهد فهمید که شما چه ارزش ها و هدیه هایی برای آنها دارید.

بعضی از فرهنگ ها ایده معرفی کردن خود یا بیان اینکه من در این کار واقعا خوب هستم را یک نوع تعریف از خود می دانند و خود ستایی تعبیر می کنند.

با اینکه هر فرهنگی و نظری قابل احترام است، اما بااین حال من معتقد هستم براستی بعضی از افراد دارای استعدادهایی هستند و شما شاید بهترین فرد برای انجام آن کار باشید که در صورت مطرح نکردن خود باعث صدمه زدن به جامعه شوید.

و اگر شما به مردم اجازه ندهید که شما را بشناسند بنابراین جامعه نمی داند که شما بهترین و مناسب ترین فرد هستید

 بنابراین برندسازی شخصی یا بازاریابی خودتان البته به شیوه صحیح روشی است که می توان از آن به عنوان یک روش کارآفرینی استفاده کرد .

سامانه آموزش مجازی بیان نو راهکاری را به شما ارائه می دهد تا بتوانید در حوزه کسب و کارهای اینترنتی برند شخصی خود را بسازید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز