خبرگزاری کار ایران

امیرانتخابی خبر داد:

برگزاری جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۸۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: سیزدهمین جشنواره بزرگ تابستانی در موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: موزه میراث روستایی گیلان تنها تجربه ملی در زمینه صیانت از فرهنگ و معماری روستایی با مفهوم موزه فضای باز در ایران می باشد.

شهرود امیر انتخابی افزود: این موزه که در نوع خود در خاور میانه و آسیای مرکزی منحصر بفرد است، با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم سرزمین گیلان ایجاد شده است که الگوی کاملی از معماری بومی و شیوه زندگی مردمان گیلان در گذشته ای نه چندان دور است.

امیر انتخابی دامه داد: هر سال در نوروز و تابستان و به مناسبت های مختلف جشنواره های متنوعی با هدف حفظ و احیاء میراث معنوی این منطقه از کشور و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با فرهنگ ساکنان گیلان در این موزه برگزار می‌گردد.

وی در انتها گفت: به همین منظور، در سال جاری نیز با توجه به حضور گسترده گردشگران در فصل تابستان، سیزدهمین جشنواره تابستانی موزه میراث روستایی گیلان از تاریخ 21 مرداد لغایت 1 شهریور 1398برگزار خواهد شد و علاوه بر فعالیت های معمول در موزه، مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره مراسم، بازی‌ها و آیین‌های بومی و نیز اجرای موسیقی سنتی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز