خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری عنوان کرد:

نقشه‌ راه مشترک همکاری ایران و سوریه در 5 سال آینده مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۶۳۶

با امضای یک سند دو جانبه میان ایران و سوریه همکاری دو کشور در زمینه کار و امور اجتماعی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی امشب میزبان وزیر امور اجتماعی و کار  سوریه بود و در این مراسم سند برنامه اقدام مشترک میان دو کشور به امضای شریعتمداری و ریما قادری رسید.

محمد شریعتمداری در این مراسم که در مجموعه تلاش وزارت کار برگزار شد، گفت: خوشحالیم به توافقی دوجانبه برای همکاری رسیده‌ایم. سندی که امروز امضا می‌شود نقشه‌راه همکاری دو کشور ایران و سوریه در پنج سال آینده را مشخص می‌کند.

او با بیان اینکه برنامه مشترک ایران و سوریه در زمینه کار و امور اجتماعی شامل بخش‌های مختلفی است، عنوان کرد: در نظر داریم برای همکاری فنی و حرفه میان دو کشور نیز سند جداگانه‌ای تنظیم کنیم و به امضا برسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به تمرکز بسیاری از فعالیت‌های این وزارتخانه در تهران پرداخت و ابراز امیدواری کرد در این زمینه تمرکززدایی صورت پذیرد.

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه نیز در این نشست مشترک با اشاره به بازدید خود از بخش‌های مختلف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعالیت‌های ایران در زمینه بهزیستی را نشانه توجه ویژه برنامه ریزان کشور به امور اجتماعی شهروندان دانست.

ریما قادری با اشاره به اینکه دو کشور به یک نقشه‌راه مشترک رسیده اند، ابراز امیدواری کرد امضای سند دوجانبه زمینه همکاری‌های مشترک ایران و سوریه را درباره امور اجتماعی و کار فراهم آورد.

او با بیان اینکه سوریه از ثروت ارزشمند نیروی انسانی جوان بهره‌مند است، گفت: در بازدیدهایی که از مراکز مختلف در ایران داشتیم از امکانات همکاری‌های مشترک بین دو کشور آگاه شدیم و آنها را در سند برنامه مشترک گنجاندیم.

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه ادامه داد: اولین گام عملی همکاری مشترک با پذیرش مربیان سوری در مراکز فنی و حرفه‌ای ایران فراهم میشود.

او با بیان اینکه همکاری دو کشور میتواند منفعت مشترک داشته باشد، گفت: ایران هیچ‌گاه در حمایت از سوریه بخل نورزیده و اکنون نیز در همکاری دوجانبه در زمینه امور اجتماعی و کار حمایت خود را از ما نشان داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جواب اظهارات وزیر امور اجتماعی و کار سوریه با بیان اینکه ایران به سمت تحقق کار شایسته گام بر می‌دارد، عنوان کرد: چنین هدفی با برنامه مشترک دست یافتنی است.

شریعتمداری گفت: در شرایط کنونی که سوریه به فضل الهی و با تلاش مردمش از جنگ نجات یافته و به ثبات رسیده، ایران در بازسازی این کشور کنار دولت و ملت سوریه است.

در پایان سند برنامه اقدام مشترک ایران و سوریه در زمینه کار و امور اجتماعی به امضای وزاری کار دو کشور رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز