خبرگزاری کار ایران

معاون میراث‌ فرهنگی خوزستان:

آثار تاریخی مسجد سلیمان در زلزله آسیب ندیده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۹۸

معاون‌میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: براساس بازدیدهای میدانی و پایش‌های صورت‌گرفته تاکنون گزارشی از آسیب جدی به موزه‌ها، اشیاء، آثار و بناهای تاریخی مسجد سلیمان در زلزله اخیر اعلام نشده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضاحسینی اظهار داشت: به‌محض وقوع زمین‌لرزه، کارشناسان اداره میراث‌‌ فرهنگی مسجدسلیمان و یگان حفاظت، آثار را پایش کردند و تمهیدات لازم برای صیانت از آثار و اشیاء تاریخی استان اندیشیده شده است.

حسینی افزود: براساس گزارش‌ها، تنها آسیبی که به آثار تاریخی این استان وارد شده، فرو ریختن سقف کاذب بخش اورژانس بیمارستان نفت است. سازه اصلی و بنای بیمارستان که در فهرست آثار ملی ثبت شده است آسیبی ندیده و بیماران برای احتیاط بیشتر به حیاط بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محوطه یا اثری در مسجدسلیمان که در وضعیت اضطراری قرار داشته باشد وجود ندارد، تاکید کرد: آثار تاریخی در مسجدسلیمان وسعت زیادی دارند به همین دلیل، هنوز پایش‌ها به‌صورت کامل انجام نشده‌ و در حال پایش کامل هستیم، اما تاکنون گزارشی مبنی بر آسیب به بناها و اشیاء تاریخی مسجد سلیمان ارائه نشده است.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث‌‌ فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروی یگان حفاظت و مسئولان میراث‌فرهنگی مسجد سلیمان در حالت آماده‌باش هستند و سایت‌ها و محوطه‌های را که در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد به صورت دوره‌ای پایش می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز