خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان همکاری اسلامی برای عدم سر دادن شعار در خلال مراسم حج

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۱۶۲

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه حج یک اجتماع عقیدتی است نه محفل سیاسی برای شعار دادن، از همگان خواست از اموری که مناسک د ینی را مختل می‌کند، اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «یوسف بن احمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که حج یک اجتماع ایمانی و عقیدتی است نه محفل سیاسی برای سر دادن شعار. وی از همه خواست که از انجام هر اقدامی که آیین‌های مذهبی را مشوش و مختل می‌کند، پرهیز کنند.

العثیمین از کشورهای عضو سازمان و حجاج جوامع اسلامی خواست که با حکومت سعودی و سیستم‌های موجود برای  سازمان‌دهی امور و حمایت از امینت زائران همکاری کنند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: «کنفرانس عمان تأکید کرد که عربستان اجازه نخواد داد هیچ گروهی از حجاج شعارهای سیاسی یا مذهبی سر دهند که خلوص فضای حج و حجاج را تیره کند». 

وی در همین راستا با ابلاغ مقررات کنفرانس اردن به ۱۷ وزیر خارجه عضو سازمان، یادآور شد که عربستان تمایل شدیدی به تأمین امنیت و ثبات و آرامش برای زائران مناسک حج دارد. 

دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی از عربستان به دلیل تسهیلات ارائه شده به زوار تشکر کرد و به مسلمانانی که آماده حج امسال شده‌اند، تبریک گفت.

عربستان سعودی طبق روال معمول همه ساله به حجاج ایرانی نسبت به انجام مراسم برائت از مشرکان هشدار می‌دهد اما زائران ایرانی بر اساس فرمان امام خمینی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به عنوان یک وظیفه عبادی سیاسی شعار برائت از مشرکان را سر می‌دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز