خبرگزاری کار ایران

به‌عنوان گام اساسی تحقق توسعه کشور؛

تدوین سند ملی آمایش سرزمین با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۴۶

همزمان با برگزاری جلسه هیأت‌رییسه سازمان برنامه و بودجه کشور به ریاست محمد‌باقر نوبخت، فعالیت مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در محل ساختمان سپند سازمان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مذکور در این جلسه اظهار داشت: تدوین سند ملی آمایش سرزمین، یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین مأموریت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها است که با جدیت، سرعت و دقت پی‌گیری می‌شود.

وی افزود: سنگ بنای توسعه کشور و آنچه که به موازات راهبری و رصد توسعه کشور دنبال می‌شود، سند ملی آمایش سرزمین است و از تمام همکارانم در سرتاسر کشور می‌خواهم که با جدیت، دقت و سرعت، در رسیدن این سند به فرجام نهایی تلاش‌شان را مضاعف کنند تا به یاری خداوند بتوانیم توسعه کشور را شتاب بخشیم.

نوبخت تصریح کرد که بی‌تردید اولین گام در مأموریت با ‌اهمیت راهبری و رصد توسعه کشور، مطالعه و پژوهش است و مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری به عنوان بازوی مطالعاتی سازمان برنامه و بودجه کشور، در این مسیر خطیر نقش مهم و راهبردی دارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد که اطلاعاتی که در این سازمان وجود دارد، اطلاعات منحصر به فردی است و ما، در نظر داریم با بهره‌گیری از یافته‌های علمی محققان و پژوهشگران و سازمان‌های پژوهشی کشور، مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری این سازمان را هم‌سو با نیازهای توسعه‌ای کشور تجهیز کنیم تا هم بتوانیم برنامه‌ریزی و آینده‌نگری را در کشور تقویت کنیم و هم در این روند، جلوی روندهای موازی تحقیق و  آموزش را بگیریم تا به صورت متمرکز همه انرژی کشور روی موضوعاتی متمرکز شود که به حل مشکل در حوزه‌های مختلف منتهی می‌شود.

نوبخت  بر اطلاع‌رسانی دقیق و درست و به‌موقع در فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری تصریح کرد و گفت: بی‌تردید، رسانه‌ای کردن فعالیت‌های انجام شده این مرکز، دفاع از برنامه‌های دولت است و این روند باید به صورت منظم و سازمان یافته انجام پذیرد.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه علی‌رضا آزموده اردلان رییس این مرکز، ضمن قدردانی از عنایت ویژه نوبخت، در مورد فعالیت‌ها و مأموریت‌های این مرکز گفت: اساس‌نامه مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در تاریخ اول مرداد ماه ۱۳۹۷ توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و رفع نیازهای پژوهشی و علمی سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان‌های تابعه و سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی کشور، اولویت نخست این مرکز است و مرکز مذکور، اهتمام لازم را به کار می‌گیرد تا با بدنه علمی و کارشناسی کشور درحوزه برنامه‌ریزی توسعه در تعامل کامل باشد.

وی افزود: این مرکز به همه داده‌های حوزه برنامه‌ریزی توسعه و بودجه کشور دسترسی کامل دارد و در پنج گروه پژوهشی آمایش سرزمین، توسعه و توازن منطقه‌ای، توسعه، تأمین مالی، اقتصاد بین‌الملل، نظام های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی، توسعه امور بخشی و محیط زیست و گروه آینده‌نگری و فناوری‌های  نو فعالیت پژوهشی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز