خبرگزاری کار ایران

دو سامانه هوشمند بخش تعاون و شفافیت صندوق ضمانت تعاون افتتاح شدند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۰۹

سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و سامانه جامع شفافیت صندوق ضمانت تعاون با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شدند

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز نشست جامع تعاون‌گران و اعضای اتاق تعاون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در جریان این نشست دو سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون و جامع شفافیت صندوق ضمانت تعاون رونمایی شدند همچنین تفاهم‌نامه راه‌اندازی صندوق ریسک‌پذیر برای حمایت مالی خرد از تعاونی‌ها میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون منعقد شد.

کبیری (معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: به موجب این تفاهم‌نامه اولین صندوق ریسک‌پذیری بخش تعاون راه‌اندازی می‌شود. به این وسیله درخواست تامین مالی خرد تعاونی‌ها ارائه می‌شود و مردم می‌توانند سرمایه‌های خود را در تعاونی‌ها قرار دهند این گونه اصل سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های تعاونی تضمین می‌شود همچنین سرمایه‌گذاری‌های خرد مردم به منظور تامین مالی طرح‌های دانش بنیان جذب می‌شوند.

کبیری با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های فوق گفت: با راه‌اندازی این سامانه‌ها نظام هوشمند خودکنترلی بر تعاونی‌ها اجرایی می‌شود. این وعده را می‌دهم که از امروز که روز جهانی تعاون است تا هفته تعاون سامانه‌ای که به منظور کنترل بر تعاونی‌ها راه انداختیم، بروزرسانی و بخش‌های مختلف آن کامل شوند.

معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: به کمک سامانه شفافیت در بخش تعاونی‌ها اعضای تعاونی‌ها می‌توانند عملکرد هیئت مدیره و مجامع تعاونی‌ها را رصد کنند تا تخلفاتی که پیش از این اتفاق می‌افتاد متوقف شوند. همچنین توسط این سامانه‌ها می‌توانیم از جلسات برگزار شده به صورت فصلی گزارش بگیریم.

وی افزود: این سامانه اپلیکیشنی هم دارد که دسترسی به آن را از طریق تلفن‌های همراه راحت‌تر می‌کنند. به این وسیله بدون دخالت دولت زمینه شفاف‌سازی و نظارت بر تعاونی‌ها را فراهم کردیم. زمینه‌های دیگری که قرار است تکمیل شوند به زودی رونمایی می‌شوند.

در این برنامه قرار شد که جلسه تعاون‌گران، اعضای اتاق تعاون و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت تعاون به صورت فصلی و مرتب برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز