خبرگزاری کار ایران

مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط زیست، اولویت‌های اصلی ذوب آهن اصفهان هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۵۸

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان به تشریح شرایط کنونی این شرکت ، تعاملات منطقه‌ای و پروژه های زیست محیطی پرداخت .

به گزارش ایلنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، افزایش تعامل با منطقه و فعالیت در جهت مسئولیت های اجتماعی را از جمله اولویت های اصلی ذوب آهن اصفهان دانست و گفت : در این راستا ، جلسات ، همکاری ها ، فعالیت های مشارکتی و اقدامات بسیار خوبی انجام شده که همچنان با قدرت و جدیت ادامه می یابد .

یزدی زاده مسئولیت اجتماعی و توجه به محیط زیست را از  اولویت های اصلی  ذوب آهن اصفهان دانست و گفت : صنعت در هر منطقه ای واقع باشد در کنار رشد و توسعه مشکلاتی را نیز در پی دارد و یکی از مهمترین آنها آلایندگی است که ذات همه صنایع می باشد اما مهم کنترل این آلایندگی است که این شرکت در این خصوص اقدامات گسترده ای انجام داده و در دست اقدام دارد . 

وی افزود: بعضاً آلایندگی در کنورتور بخش فولاد سازی وجود داردکه رقم آن از 3700 میلی گرم به ازای نرمال متر مکعب به زیر 200 میلی گرم به ازای نرمال متر مکعب رسیده که قابل قیاس نیست و نشان می دهد ذوب آهن در زمینه فعالیت های زیست محیطی اقدامات چشمگیری داشته است و تاکنون نیز بالغ بر 400 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت بیان کرد: مشکلی در باتری سه کک سازی شرکت وجود دارد که در صدد برطرف نمودن آن هستیم. با توجه به اینکه در دوران تحریم به سر می بریم واردات هر گونه قطعات و تجهیزات امکان پذیر نیست لذا در کمتر از یک سال گذشته طراحی،ساخت و نصب درب سلول  باتری ها آغاز شده وتاکنون تعداد هشت عدد از این درب ها آماده تعویض است و تا پایان شهریورماه امیدواریم تعویض این درب ها به طور کامل انجام شود.

وی اضافه کرد : هر کشوری که می خواهد پای آرمان های خودش بایستد،طبیعتاً باید هزینه هایی را به ازای آنچه می خواهد بدست آورد،داشته باشد که این در مقابل آرمان هایش چیزی نیست و انشاا...  از این دوران نیز با همدلی و هم افزایی همه بخش ها عبور خواهیم کرد.

این مقام مسئول گفت : پروژه PCI نیز که اهمیت بسیاری برای کاهش قیمت تمام شده دارد ، هم اکنون در مرحله راه اندازی قرار دارد .  در این پروژه که اثرات زیست محیطی بسیار چشمگیری دارد ،  کشور چین به سختی همکاری کرد. 

یزدی زاده بیان کرد : تامین مواد اولیه به عنوان یک معضل برای صنایع فولادی مختلف مطرح است. متاسفانه سیاست گذاری ها در ایجاد پایداری زنجیره تامین فولاد کشور صحیح نیست.در شرایطی که ذوب آهن به سنگ آهن دانه بندی نیاز دارد و همچنین واحدهای DRI به گندله نیاز دارند این دو ماد معدنی وکنسانتره نیز صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ادامه داد : صادرات سنگ آهن در کشوری که این ماده معدنی یکی از اجزای اصلی فرایند تولیدش است به واقع هیچ توجیهی ندارد. متاسفانه منافع بلند مدت ، فدای منافع کوتاه مدت می شود . سنگ آهنی که جزو انفال است، به همه مردم تعلق دارد و مجوز بهره برداری از معادن آن صادر شده تا اشتغال زایی ایجاد شود و همگان از ارزش آفرینی آن منتفع شوند،صادر می شود.

این مقام مسئول گفت: خصوصی سازی به نحو صحیح انجام نگرفت و زنجیره فولاد به ویژه در ذوب آهن با توجه به روش تولید از هم گسسته شد. این مواد اولیه باید به ریل ، تیرآهن و محصولات دارای ارزش افزوده بالا تبدیل شود و سپس صادرات انجام گیرد که ارزش آفرینی داشته باشد. اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و لذا نباید با برخی سیاست ها مانند صادرات مواد اولیه ، تولید ملی را با مشکل مواجه نمود .

یزدی زاده گفت : میزبان 14 هزار نفر از پرسنل در شرکت هستیم، ضمن اینکه معیشت17 هزار نفر کارگر معادن زغال سنگ کشور از این کارخانه تامین می شود لذا حفظ و افزایش تولید این شرکت ، در شرایط کنونی بسیار ضروری و حیاتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز