خبرگزاری کار ایران

راشا تودی:

بیت کوین راهی برای مقابله با سلطه دلار است؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۵۵۲

بیت کوین با توجه به عدم رد یابی آن می‌تواند راهی مطمئن برای تجارت باشد به طوری که قدرت‌ها نتوانند به پشتوانه ارزهای کاغذی و طلا اعمال قدرت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از گزارش تلویزیونی راشا تودی, ارزهای مجازی می‌توانند یکی از راه‌های مقابله با سلطه دلار به حساب آیند. با توجه به اینکه ارزهای مجازی به سختی قابل ردیابی هستند در نتیجه می‌توانند از تاثیرات تحریم ها در امان بمانند. این همان ابزاری است که ایالات متحده آمریکا را می‌تواند دچار چالش کند.

« استیسی هربرت» کارشناس ارز مجازی در این گزارش تلویزیونی بیان می‌دارد: «همیشه بازار طلا و ارز توسط حکومت‌ها به خصوص ابرقدرت‌ها برای استیلای قدرت خودشان دستکاری شده است و به همین منوال نزدیک به ۶۰ درصد منابع مالی جهان از جنس دلار است که خود به ایالات متحده قدرت نفوذ بیشتری داده است. طبیعی است که بخواهد در همه مسائل اظهار نظر کند.»

این کارشناس ارزهای مجازی معتقد است: « ارزهای دیجیتال به راحتی توسط افراد در کشورهای مختلف می‌توانند جابه جا شود و این مسئله جدا از مسائل سیاسی و اعمال قدرت بر ارزهای کاغذی است.»

ارزهای مجازی منابع مجازی هستند که در سال‌های اخیر توسط حکومت‌ها رفتارهای مختلفی در قبال آنها شده است. برخی کشورها هنوز قوانین خاصی برای آن در نظر نگرفته‌اند در صورتی که در سایر کشورها، بورس‌ها ارزهای مجازی همچون بیت کوین را معامله می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز