خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت طلا در پی کاهش ارزش دلار

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۷۹۹

خریداران و فروشندگان بازار طلا و ارز چشم به بیانیه جلسه امروز -چهارشنبه- فدرال رزرو درباره تعیین نرخ سود بانکی دوخته اند.این در حالی است که این نهاد به گران شدن طلا امید دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از مارکت واچ، طلا در پی کاهش نسبی ارزش دلار شاهد افزایش قیمت بود.در صورتی که دیگر فلزها همچنان به روند کاهشی یک ماه گذشته خود ادامه می‌دهند.

در روز سه شنبه طلا به میزان چهار دلار و ۲۰ سنت یا به مقدار سه دهم سنت افزایش یافت تا به عدد ثابت هزار و ۲۸۵ دلار و ۷۰ سنت به ازای هر اونس برسد. در صورتی که فلزات دیگر به کاهش یک درصدی در یک ماه گذشته رسید. همینطور قیمت نقره به میزان پنج دلار و ۱۰ سنت یا سه دهم درصد افزوده شد تا به ۱۴ دلار و ۹۸۴ سنت به ازای هر اونس برسد.

«جورج گرو» کارشناس اقتصادی موسسه « آر‌بی‌سی» در این‌باره گفت: «دلار نسبت به شش رقیب ارزی دیگرش کاهش نسبی به میزان چهار دهم درصد داشته است و طلا با توجه به زیرکی خریداران نسبت به معامله در نرخ‌های پایین و فروش آن در پی افزایش قیمت به قله  خود بازگشته است.»

سیاستگذاران احتمال می‌دهند که نرخ سود توسط فدرال رزرو ثابت بماند و صحبت‌های «جرومی پاول» رئیس این نهاد برای آینده بانک با جزئیات توسط سرمایه‌گذاران بررسی خواهد شد.

برخلاف حرف های پشت پرده، رئیس فدرال رزرو انتظار دارد که قیمت طلا به مقدار هزار و ۲۷۵ تا یکهزار و ۳۰۰ دلار نیز برسد.

درمعاملات دیگر فلزها فعال‌ترین آنها، مس، با افزایش دو دهم درصد تا مقدار دو دلار و ۹۰ سنت به ازای هر پوند رسید.  همینطور پلاتینیوم با یک و یک دهم درصد کاهش به میزان ۸۹۱ دلار و ۷۰ سنت برای هر اونس رسید و پالادیوم با یک و نیم درصد افزایش به رقم هزار و ۳۸۲ دلار و ۷۰ سنت رسید.

نرخ پالادیوم ممکن است در کوتاه‌مدت دارای نوسان باشد ولی بر اساس تولید با ثبات این فلز، به طور کلی قیمت آن وضعیت متغیری نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز