خبرگزاری کار ایران

انتشار نتایج نهایی آزمون سراسری در نیمه دوم شهریورماه

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۴۰۹

آزمون سراسری سال ۹۸ با رقابت تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی صبح امروز جمعه ۱۴ تیر ماه ۹۸ شروع شد.

به گزارش ایلنا، در گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند.

در‌های ورود به حوزه‌های امتحانی رأس ساعت ۷ (هفت صبح) بسته شده و فرآیند برگزاری آزمون در گروه آزمایشی علوم تجربی از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز شده است.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در کلیه گروه‌های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱ و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») داده می‌شود.

داوطلبان در کلیه گروه‌های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه‌های عمومی و اختصاصی را در همان برگ پاسخنامه تحویل شده، علامتگذاری کنند.

سوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سئوال زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به ۱۷۰ سوال دروس زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی پاسخ دهند.

آن دسته از داوطلبانی که در روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند ۷) دیپلم بهیاری و در مقابل بند (۱۰ بهیار) کلمه «بلی» درج شده است، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ (آزمون اختصاصی)، باید به ۵۰ سوال فترچه شماره ۳ بهیاری در مدت ۳۰ دقیقه پاسخ دهند.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز