خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی خبرداد:

اعطای اختیارات به استان‌های مرزی برای توسعه صادرات

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۱۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری، اختیاراتی به استان‌های مرزی داده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی پیش از عزیمت به اسلام آباد در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در فرودگاه زاهدان گفت: ایران با ۱۵ کشور همسایه است و بر همین اساس باید ضمن شناسایی نیاز‌های کالایی این کشورها، از همه ظرفیت‌های خودمان برای توسعه صادرات و تنظیم مبادلات تجاری با همسایگان با محوریت استان‌های مرزی بهره ببریم.

وی گفت: هم اکنون ۵۴ درصد صادرات غیر نفتی از ایران به کشور‌های همسایه صورت می‌گیرد و برای توسعه صادرات از ظرفیت‌های بازاریابی و معرفی کالا‌های ایرانی اقدامات بهتری باید صورت پذیرد.

رحمانی در ادامه گفت: به‌زودی و برای توسعه صادرات و مبادلات تجاری، اختیاراتی به استان‌های مرزی داده خواهد شد تا با همکاری تشکل‌های خصوصی تحرک مناسبی در روابط تجاری ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هدف از سفر خود به پاکستان را شرکت در اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور به جهت افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی عنوان کرد و افزود: حجم مبادلات ایران با پاکستان ۱.۳ میلیارد دلار است که این سطح باید با نهایی شدن موافقتنامه تجارت آزاد به پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ایران و پاکستان مشترکات فراوانی در زمینه دینی، فرهنگی و تاریخی دارند و ایران به پاکستان به عنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در معادلات منطقه می‌نگرد.

رحمانی اظهار کرد: دو ملت ایران و پاکستان به عنوان دو ملت دوست و مستقل برای افزایش قدرت و رفاه خود نیازمند توسعه همه جانبه همکاری‌ها هستند و این می‌تواند یک زمینه همکاری بلند مدت و گسترده را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت‌های مهمی در زمینه تولید انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی از قبیل فولاد، شیرآلات، چینی ساختمانی، کاشی و سرامیک، گچ و خصوصاً دو کالای مهم قیر و سیمان داراست و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این عرصه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز