خبرگزاری کار ایران

دستگیری تعدادی از رهبران اتحادیه اصناف سودان توسط شورای نظامی

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۴۶۸

اتحادیه اصناف سودان امروز- سه شنبه- از دستگیری تعدادی از رهبران این گروه توسط نیروهای امنیتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، اتحادیه اصناف سودان امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که نیروهای امنیتی به منازل تعدادی از رهبران این اتحادیه یورش برده و آنها را دستگیر کرده‌اند.

این اتحادیه، شورای انتقالی نظامی را که امور کشور سودان در حال حاضر در دست آن است، مسئول سلامت آنها برشمرد.

در بیانیه صادر شده از سوی اتحادیه اصناف سودان آمده است: «نیروهای امنیتی یاسین حسن، رئیس کمیته معلمان را از منزلش در خارطوم و عبدالماجد عیدروس در عطبره را دستگیر کردند. همچنین نیروهای مشترک امنیتی و پشتیبانی سریع منزل قمریه عمر درخارطوم و عبدالخالق الطیب، عضو کمیته معلمان  و احسان فقیری عضو سندیکای پزشکان قانونی را تفتیش کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای امنیتی برخی اعضای نیروهای آزادی و تغییر و کمیته‌های محلی را مورد هدف قرار دادند». 

در این بیانیه آمده است: «ما به شورای نظامی نسبت به هر نوع آسیبی به اعضای اتحادیه اصناف یا نیروهای آزادی و تغییر هشدار داده و آنها را مسئول کامل سلامت این افراد می‌دانیم، ما می‌دانیم که این، انقلاب مردم است اگر هزاران نفر دستگیر یا کشته شوند باز هم مردم سودان باقی هستند و تا آخرین نفس برای تحقق خواسته‌های خود مبارزه می‌کنند».

شورای نظامی از زمان برکناری «عمر البشیری»، رئیس جمهوری مخلوع سودان در تاریخ ۱۱ آوریل گذشته قدرت را در دست گرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز